Bosch pregunta al PP si el veta a secrets oficials perquè “s’hi cou alguna cosa vergonyosa”

El portaveu d’ERC-Catalunya Sí, Alfred Bosch, ha denunciat que el veto del PP a la Comissió de Secrets Oficials puposa el “veto a una força política que representa a centenars de milers de ciutadans, i a un grup parlamentari que representa més d'un milió de persones”. Per a Bosch el veto és “en contra del Dret i en contra el sentit comú” i ha recordat que “ERC ja ha estat en l'esmentada comissió i mai hem fet mal” i ha acusat el PP de confondre “diferència amb l'hostilitat”.

El portaveu independentista ha considerat que “el veritable risc el veiem més en la seva actitud i els seus actes” i s’ha preguntat si “no veuen que tancant-nos el pas a aquesta comissió, multipliquen les sospites que aquí es cou alguna cosa vergonyósa? No veuen que, sabent que la setmana que ve compareix el director del CNI, generen inseguretat i incertesa? Per què no volen que hi anem? Per a no saber per què el CNI ha augmentat les seves despeses reservades o fons de rèptils de 18 a gairebé 20 milions? O per què han intensificat el seu desplegament a Catalunya?”. Bosch ha preguntat si s’expulsa a Esquerra “perquè així no veiem com es confirmen els pitjors temors que sempre hem expressat respecte a la monarquia, amb els treballs delicats que diu la princesa Corinna zu Sayn-Wittgenstein haver realitzat per l'estat?” i ha afegit “qui desestabilitza més i qui posa més en risc la seguretat? La nostra presència democràtica en una comissió parlamentària, o les relliscades del seu representant a Catalunya, la senyora Alícia Sánchez-Camacho? Fins i tot a costa de provocar una autèntica col•lisió entre cossos de seguretat”.

Bosch ha acabat afirmant que “nosaltres som bona gent, no juguem a espies i no volem destruir res. No som enemics de ningú, ni d'Espanya ni de bon tros dels Espanyols” i ha acabat dient que “deixin de banda la seva mania persecutòria. No odiem ni volem destruir res. Volem construir, sí, volem el millor per al nostre país, volem una Catalunya justa, pròspera, lliure i independent”.

El PP ha vetat novament a Alfred Bosch i ha deixat així fora el representant independentista de la Comissió de Secrets oficials.