Regidor d'urbanisme al consistori manresà des del febrer del 2016, aquest arquitecte compagina l'afany de dissenyar i construir la Manresa del futur amb les qualitats que li ha aportat la música. L'arquitectura li ha donat les eines per llegir i entendre la ciutat d'una manera global, i la música saber escoltar, distingir els matisos, la disciplina en l'aprenentatge, l'empatia i la intel·ligència emocional necessària per posar-se a la pell de l'altre

Arquitecte, autònom, com decideixes implicar-te políticament i concretament en política municipal?

Sempre havia tingut inquietud per la política, pel país, ho havia viscut a casa i per tant per a mi va ser una cosa bastant natural. El meu oncle ja era militant d'Esquerra Republicana i havia tingut un càrrec destacat en l'àmbit d'Esquerra Republicana a Manresa i al Bages. La política es vivia a casa i va ser un pas bastant natural tot i que fa 18 anys no era tan normal involucrar-se en un partit polític. Vaig estar envoltat de ben petit del catalanisme d'esquerres i vaig trobar l'ambient propici per implicar-me a Esquerra Republicana amb el pas per la Universitat on vaig compaginar estudis i feines a despatxos d'arquitectes durant tota la carrera. Vaig començar a militar a Esquerra Republicana l'1 d'octubre del 2000 (qui m'havia de dir que 17 anys més tard l'1 d'octubre seria un dels dies més importants de les nostres vides!) i la meva tasca sempre ha estat lligada a Manresa, amb l'afany de construir la Manresa del futur.

Com entens la tasca municipal? Què hi pots aportar?

La tasca municipal és servei públic i per poder servir la ciutat se l'ha d'estimar i se l'ha de conèixer en tota la seva diversitat, saber escoltar i saber interpretar. L'arquitectura i la música van lligades en el sentit de construccions harmòniques, aporten el saber escoltar, estar atent, el saber entendre el que t'explica la música com a llenguatge universal que transmet sentiments, vivències, moments històrics. L'art de la música i l'arquitectura van lligats.
Una ciutat és diversa, de moltes veus, com una orquestra amb més de 60 músics on has de saber escoltar tots els instruments, des del més protagonista fins al més petit i discret com el flautí, tots tenen alguna cosa a transmetre igual d'important i que acaba construint un tot, tots donen sentit a la unitat, ben bé com una ciutat.

Manresa ha canviat molt els darrers anys, ha augmentat la població i ha esdevingut tot un repte.

Manresa té moltes veus. Manresa ha tingut els darrers 15 anys alguns canvis molt importants rebent gent de diferents procedències, diferents cultures, diferents realitats socials, que ara està entorn del 15% de la població. La ciutat la fem tots des de les nostres diversitats, a Manresa hi ha moltíssimes entitats i són el brou de cultiu de la cultura, del dinamisme de la ciutat al carrer. S'ha de saber escoltar les entitats, s'ha de fer partícip la gent de tot allò que passa a la ciutat i és una tasca que cal fer des del govern municipal, anar encara més enllà en les formes de participació.

Aquest pas endavant per anar més enllà en les formes de participació ciutadana seria un dels punts forts de la teva candidatura?

Sempre hi ha el debat sobre si la gent participa o no i sobre si vol participar o no. De vegades fem processos participatius en els quals hi ha 10 persones i diem que la gent no té interès i de vegades, per exemple, en un tema de transformació urbanística trobes que els veïns s'organitzen per defensar un dret que ells creuen que poden veure minvat, convoques una assemblea informativa i t'hi trobes 80 persones. Hem de donar la cara, hem de ser accessibles i respondre els dubtes i demandes dels veïns. Els veïns i veïnes que t'han citat per expressar-te unes preocupacions també tenen unes idees i segur que algunes d'aquelles idees encaixen en el projecte i si més no, ha fluït la informació, hi ha hagut un intercanvi d'impressions. I crec que això és el més important en la política. En aquest sentit ho tinc molt clar, mai he dit que no enlloc on se m'hagi demanat, sempre he donat resposta a les consultes i dubtes dels veïns i la meva porta sempre ha estat oberta i el mòbil connectat i ho seguiran estant.