Rubí és una ciutat estancada, que no sap on va. Això és el que defensa Esquerra Republicana, que crida la ciutat a obrir els ulls, a despertar. Xavier Corbera, el candidat a l’alcaldia pels republicans, assegura que surten a guanyar, disposats a assumir les màximes responsabilitats en la construcció d'un projecte de futur consensuat i compartit amb d’altres formacions polítiques

Com valores aquest darrer mandat a l’Ajuntament de Rubí?

Molt clarament, el valoro amb falta d’ètica i falta de projecte. Falta d’ètica perquè ja fa molts mesos que hem notat un biaix poc democràtic de la institució. Em refereixo al fet de tancar programes de ràdio crítics amb la gestió del govern, a sustentar la majoria política amb regidors no adscrits, que han estat expulsats dels seus propis partits, com en el cas del PP, i amb promeses electorals a un any i escaig de les eleccions com la gratuïtat del bus per tota la ciutat. I una clara manca de projecte de ciutat perquè el govern ha anat fent allò de qui dia passa any empeny sense una planificació, sense un projecte clar. La ciutat avui en dia encara no sap com serà ni què farà d’aquí 10 anys. De fet, la transformació que avui pot explicar la ciutat es basa en projectes que Esquerra Republicana de Rubí en el seu moment vam estar treballant des del govern. Estem parlant de l’illa de vianants o de la possibilitat, que no han entès, de transformació del parc de Ca n’Oriol, però també de la plaça Doctor Guardiet, dels barris, de la mobilitat… Qüestions i propostes que Esquerra posem sobre la taula perquè volem un projecte de ciutat consensuat que doni resposta a la propera dècada, i més enllà, de la nostra ciutat.

En un inici, vau proposar vosaltres el projecte de transformació del parc de Ca n’Oriol i ara heu demanat que s’aturi. Quin parc vol Esquerra?

Esquerra vam ser la primera formació política que el 2015 va plantejar realment la necessitat de tornar a viure de cara al parc. Esquerra posem sobre la taula tornar a recuperar el parc i fer-hi les actuacions necessàries i mesurades que permetin a la ciutat gaudir-lo. Per fer això, el que vam proposar a l’equip de govern i a la resta de formacions polítiques és un procés en el qual primer s’havia de preguntar a les persones de Rubí com els agradaria que fos el parc; després s'havia de trobar un equip multidisciplinar, professionals amb experiència i coneixement, que dibuixessin una proposta adequada a les necessitats de la gent; i, finalment, dur-ho a terme amb un procés participatiu en el qual les persones escollissin quin model els agrada més. Aquest procés el vam fer amb la plaça Doctor Guardiet i va ser tot un èxit perquè avui és una plaça activa, viva i recuperada per la ciutadania. El que no ha entès l’equip de govern, que és el mateix que no ha entès al llarg de tot aquest mandat, és la necessitat d’escoltar, de parlar, de consensuar. I el que ha fet és agafar la idea d’Esquerra, però fer un projecte que té un cost de 4 milions d'euros i que no ha estat consensuat, que agrada als tècnics que l’han fet i a l’alcadessa, però a ningú més. No és el que havíem explicat i nosaltres seguirem defensant la necessitat d’una remodelació del parc de Ca n'Oriol, mantenint l’espai natural, però adequant-lo a les necessitats que té la ciutat.