ERC planteja regularitzar la plantació i venta de cànnabis

El portaveu d’ERC-Catalunya Si, Alfred Bosch, ha defensat en una interpelació la legalització de la producció i el consum de cànnabis a Espanya en una interpel•lació urgent al ministre de Justícia. Bosch ha defensat que regularitzar la ‘producció i consum d'aquesta pràctica contribuiria a combatre la crisi i crear llocs de treball’ perquè ‘les fonts policials xifren al voltant dels 6.000 milions d'euros els diners que genera el comerç de cànnabis’.

Pel diputat català ‘és sentit comú, i el que demanem amb aquesta interpel•lació és que també l'Estat apliqui el sentit comú’ i ha destacat que ‘no podem convertir els consumidors en infractors, i molt menys en persones que es veuen empeses al tracte amb camells, a entrar dins el mercat submergit ia contactar o ficar-se en mons de marginalitat'.

Per la seva banda, Ruiz Gallardón ha volgut menysprear a ERC pel fer de plantejar regularitzar la plantació i venta de Cannabis i ha arribat a assegurar que el discurs d’ERC ‘consisteix en fer sortir Catalunya d'Espanya, per formar un Estat al sud d'Europa que es financi econòmicament violant les lleis internacionals i finançant-se amb el tràfic d'estupefaents’.