Esquerra reclama que el diner públic vagi a parar a empreses que ‘han fet els deures’

El manifest d’Esquerra de l’1 de Maig proposa que els diners públics deixin d’anar a parar a mans de les entitats bancàries i es converteixin en circulant d’empreses que ‘han fet els deures i han innovat’, empreses socialment responsables que creuen que el valor més important són els treballadors i que ara tenen dificultats per manca de crèdit. Així, el text insta el govern espanyol, a través de l’ICO, a traspassar els diners suficients als diferents Instituts de Finances de les comunitats autònomes per dotar de liquiditat les empreses.

El text també fa una defensa d’un model social amb un sistema de protecció fort, una fiscalitat justa i un sistema educatiu universal i de qualitat i aposta per un model productiu basat en la recerca, el desenvolupament i la innovació.

El manifest ha estat llegit pel president del Fòrum Sindical, Manel Camarasa, en un acte que ha tingut lloc a primera hora del matí a la Plaça Goya de Barcelona davant del monument a Francesc Layret i que ha comptat amb les intervencions del diputat Joan Tardà, el portaveu nacional de les JERC, Gerard Coca, i la portaveu del grup municipal d’Esquerra a l’Ajuntament de Barcelona, Ester Capella

Etiquetes