Èxit de les jornades de Treball Republicà

Entre ahir i avui han tingut lloc les Jornades de Treball Republicà, organitzades per Esquerra Republicana, i que han resultat molt profitoses pels usuaris de les tres entitats socials que hi han participat: Trinijove, Saó Prat i Fundació ARED.

Una de les notes de color de les jornades va ser la programació especial sobre malalties mentals que va fer ahir Ràdio Trinitat Vella, i que va comptar amb la participació de Gràcia Ferrer, metgessa-psiquiatra i la Fundació Vidal i Barraquer. La programació especial va prosseguir amb un balanç de la jornada, amb el director de Trinijove, Ignasi Parodi, i Cesc Iglésies com a conductor del programa.

Aquest matí les jornades han continuat donant un cop de mà a Sao Prats, amb un treball comú consistent en pintar les aules de l'equipament destinat a aula d'acollida i reforç escolar, que ha activat la secció local del Prat de Llobregat, en què ha participat el president d'ERC, Oriol Junqueras.

Més de 150 usuaris han seguit els cursos d'inserció social pel treball impartits per voluntaris de la direcció i de les comissions sectorials d'ERC dins l'empres d'inserció Trinijove. Cal destacar el gran interès amb què els usuaris van seguir les sessions de recerca activa de feina per web i emprenedoria, a càrrec d'Oriol Amorós, Josep Ginesta i Ignasi Sayol.

Per la seva banda, la secretària general d'Esquerra Republicana, Marta Rovira, va impartir una sessió sobre la importància social del català a l'hora d'obrir portes , davant de 30 nous catalans procedents del Magreb i l'Àfrica subsahariana.

La il·lusió fou el tret destacat del grup de toxicomans en rehabilitació que van fer una visita guiada al Museu d'Història de Catalunya.

Etiquetes