Junqueras es reuneix amb els líders dels partits independentistes quebequès, irlandès i escocès per compartir objectius i estratègies

Fins a vint delegacions internacionals convidades per Esquerra Republicana venen a Catalunya en motiu de la Diada Nacional

Esquerra Republicana ha convidat representants de fins a vint organitzacions polítiques d’altres països perquè vinguin al nostre país en motiu de la Diada Nacional de Catalunya. En aquest marc, el president republicà, Oriol Junqueras, s’ha reunit aquest divendres amb el líder del Bloc Québécois i diputat al parlament canadenc, Yves-François Blanchet, i diumenge 10 de setembre ho farà amb el líder del Sinn Féin, Declan Kearney, i el del Partit Nacionalista Escocès (SNP) i exministre del govern escocès, Michael Russell, per compartir objectius i estratègies en el camí cap a la independència a les respectives nacions.

A més, el mateix diumenge Junqueras participarà en una conferència internacional sobre el dret a l’autodeterminació, organitzada pel Grup de l’Aliança Lliure Europea a la Universitat Pompeu Fabra de Barcelona. Durant l’acte, el president d’Esquerra conversarà amb Michael Russell, i es farà una taula rodona amb Yves-François Blanchet; Hervør Pálsdóttir, membre del Parlament de les Illes Fèroe pel partit Tjóðveldi; Liz Saville Roberts, membre del Parlament de Westminster pel Plaid Cymru; i ldurre Bideguren Gabantxo, membre del senat espanyol per Euskal Herria Bildu. L'eurodiputat d'Esquerra Republicana i president del Grup ALE al Parlament Europeu, Jordi Solé, s'encarregarà de la presentació de l'acte.