Mòdol i Benach: 'Per la via de la imposició no sortirà mai cap peça del Museu de Lleida'

Carmel Mòdol, candidat per Lleida, i Ernest Benach, candidat per Barcelona d'Esquerra, han defensat avui la legitimitat i la unitat de la col·lecció de l'Art Sacre i han reafirmat la posició del Govern de la Generalitat i la del conseller de Cultura i Mitjans de Comunicació, Joan Manuel Tresserras, que per la via de la imposició no sortirà cap peça del Museu de Lleida.

Benach ha explicat que si Esquerra forma part del proper Govern de la Generalitat, els republicans continuaran defensant la col·lecció, com han fet fins ara, 'reiterarem des del Parlament, com al seu moment ja ho va fer el diputat Carmel Mòdol, entre altres, mitjançant una moció que va ser aprovada per unanimitat i que esperem que així continuï, la legitimitat i la propietat de les obres a la Diòcesi Lleidatana', explica Benach. El candidat per Barcelona ha recordat que la propietat de les obres està perfectament demostrada i la seva adquisició està perfectament legitimada, així com també és indiscutible la unitat de la col·lecció, 'per tant, partint d'aquesta premissa, nosaltres estem oberts al diàleg i és possible arribar a acords, però sempre partint d'aquesta premissa, i a partir d'aquí esperem trobar solucions, que sembla que de moment no siguin possibles', continua Benach.

El president del Parlament ha considerat aquesta qüestió com 'un acte d'espoli patrimonial i cultural' i ha qüestionat les paraules de Marcelino Iglesias, president de l'Aragó, com totalment fora de lloc, 'crec que no té cap legitimitat per qüestionar el Govern de Catalunya i dir que obstaculitza el retorn de les obres a l'Aragó, el Govern català el que fa és tenir cura dels interessos de Catalunya, Marcelino Iglesias hauria de mesurar les seves paraules', apunta Benach.

Per la seva part, Carmel Mòdol considera inadmissible la posició del Bisbat de Lleida d'apartar-se de la via civil per defensar la legitimitat de les obres i acatar la decisió del Vaticà de cedir-les a Aragó, i creu també que és una vergonya que la Cúria vaticana hagi forçat el Bisbat de Lleida a acatar una decisió amb la que el Bisbe Piris inicialment no hi estava gens d'acord. El candidat també ha assenyalat que els canvis que hi ha hagut a la política espanyola, on el president l'Aragó, Marcelino Iglesias, ha passat a ser secretari d'organització del PSOE, poden haver influït en aquesta decisió sobtada per part del Bisbat de Lleida, i ha respost que 'ni la influència del senyor Iglesias ni la Cúria Vaticana mouran les peces del lloc on legítimament han d'estar, el Museu de Lleida', finalitza Mòdol.