El president d'Esquerra Republicana, Oriol Junqueras, en una imatge d'arxiu. MARC PUIG

El president d’Esquerra Republicana, Oriol Junqueras, viatjarà la setmana vinent a Irlanda i Irlanda del Nord per a reunir-se amb el líder històric del Sinn Féin, Gerry Adams, i altres dirigents del partit, amb l’objectiu de compartir experiències en resolució de conflictes polític, en especial en la negociació del conflicte irlandès que va donar lloc a l’Acord de Divendres Sant.

En plena negociació amb el govern espanyol per a resoldre el conflicte polític entre Catalunya i l’Estat, Junqueras i el vicesecretari general de Relacions Internacionals i eurodiputat, Jordi Solé, estrenyeran vincles amb el Sinn Féin, aliat europeu dels republicans i un dels agents que també acompanyen el procés de negociació empès els últims anys per Esquerra Republicana.

Els republicans consideren que l’Acord de Divendres Sant és un dels exemples internacionals de processos de resolució de conflictes polítics, per la via democràtica, en els quals poder referenciar la resolució del conflicte polític entre Catalunya i l’Estat espanyol, conjuntament amb altres experiències com la del Quebec i el referèndum escocès.

Cork, Dublín i Belfast

Aquest dilluns 23 d’octubre Junqueras es desplaçarà a la ciutat irlandesa de Cork, on mantindrà les primeres reunions polítiques amb el Sinn Féin abans de viatjar fins a la capital, Dublín, on dimarts es trobarà amb la presidenta del Sinn Féin, Mary Lou McDonald, i el responsable d’Afers Exteriors del partit, Matt Carthy.

Posteriorment, Junqueras i Solé visitaran Irlanda del Nord, concretament Belfast, on dimecres es reuniran amb el portaveu principal del Sinn Féin, Declan Kearney, i l’alcalde de la ciutat, Ryan Murphy. Dijous es produirà la trobada amb el líder històric del Sinn Féin, Gerry Adams, i amb el president del Parlament nordirlandès, Alex Maskey. Amb tots ells, Junqueras i Solé continuaran alimentant la relació de cooperació i col·laboració entre Esquerra Republicana i el Sinn Féin.