Puigcercós pregunta a Mas si serà conseqüent amb el que va votar el 10A si no s’aconsegueix el concert econòmic per Catalunya

El president d’Esquerra, Joan Puigcercós, ha acusat el president de la Generalitat, Artur Mas d’aplicar retallades ideològiques en el sistema públic de sanitat, d'educació i de serveis socials. Ho ha fet en el transcurs de la sessió de control parlamentari al Govern, en què el líder independentista ha lligat la sostenibilitat del sistema públic de salut, de la qualitat en l’educació i dels serveis socials amb la necessitat d'aconseguir el concert econòmic. És més, Puigcercós ha tornat a plantejar a Mas que si no s’aconsegueix el concert econòmic caldrà plantejar un pas endavant definitiu cap a la independència.

‘Som conscients que hi ha una certa desorientació dins del Govern i una certa improvisació’, ha exhortat Puigcercós, ’ens havien dit en algun moment que no hi havien prioritats, ara veiem que sí que n’hi ha, i són prioritats absolutament ideològiques, perquè beneficiar 5.000 persones suprimint l’impost de successions, i en canvi no aplica la prioritat, segons el seu programa electoral, de reduir les llistes d’espera a la sanitat pública, això és prioritzar ideològicament, beneficiar una minories selectes de rendes altes i no la majoria’.

Així, Puigcercós ha recordat que hi ha una situació financera, un dèficit històric en la sanitat pública i un sistemàtic incompliment dels compromisos amb Catalunya per part del govern espanyol i hi ha la sensació de deslleialtat permanent del govern de l’Estat, i ha advertit: ‘vostè sap perfectament que mantenir les polítiques públiques, fer sostenible el sistema públic de salut, d’educació i de protecció social i alhora continuar incitant al canvi del model productiu és impossible si no es passa pel concert econòmic’.

‘Deixarà en mans de Duran i Lleida la negociació del concert econòmic amb l’Estat o ho farà vostè?’ ha preguntat el president d’Esquerra, que ha continuïtat: ‘Si finalment l’Estat tanca les portes al concert econòmic, què farà vostè? Serà conseqüent amb el que va fer diumenge votant sí a la consulta independentista del 10 d’abril? Perquè al final de la legislatura ens podríem trobar que després d’estar 4 anys patint, retallant i decidint a qui beneficien i a qui no, ens diguessin que això de Catalunya recapti, inspeccioni, gestioni i liquidi tots els seus impostos no ha pogut ser’.

Amorós: 'El nou govern no ha aprovat ni una sola mesura per a la creació d'ocupació'

El portaveu en la comissió d'Empresa i Ocupació d'Esquerra, Oriol Amorós, ha subratllat, en la pregunta que ha formulat al conseller Mena, que tot i que Catalunya lidera el rànquing de creació d’atur en aquests moments i el nombre de treballadors afectats per empreses que van entrar en concurs de creditors també ha crescut un 29 per cent, 'en els cent primers dies de govern, no hi ha ni una sola mesura, ni un sol acord de govern que faci referència al primer problema i a la primera preocupació del país'.

En aquest context, Amorós ha recordat que ja hem arribat a les 611.000 persones aturades, 144.088 de les quals no tenen subsidi, i ha considerat que el govern sí ha pres mesures en relació a l'ocupabilitat : 'hi ha 7.200 persones que segons algunes fonts poden perdre la feina en el sector sanitari, n’hi ha 2.850 que la poden perdre en educació, en les universitats, 200 mossos que no seran contractats, i la seva secretària de funció pública pensa que sobren entre 15 i 20.000 funcionaris'. 'La seva habilitat a destruir treball públic és extraordinària', ha afirmat, i ha ressaltat que 'l’ocupabilitat dels treballadors' a què es refereix el Conseller es redueix a 'cinc cursos de formació ocupacional en aquests moments i des de fa mesos, i sense previsió de quan n'oferiran més'.