Tardà, a Costa: 'En el fons deu estar agraït que s'hagi descobert tot; si no encara estaria en l'escenari anterior'

L'exnúmero 2 del PP al País Valencià, Ricardo Costa, ha admès aquesta tarda a preguntes de Joan Tardà a la comissió d'investigació pel presumpte finançament irregular del PP, que no va tenir el coratge de denunciar la trama que es vivia al partit i que ara en paga les conseqüències.

L'exnúmero 2 de Franciso Camps al PP valencià, Ricardo Costa, involucrat a la trama de finançament irregular del partit, ha reconegut aquesta tarda al portaveu d'Esquerra Republicana al Congrés, Joan Tardà, que "sé que la meva actuació no ha estat la correcta i no espero grans aplaudiments ni copets a l'espatlla" després d'haver estat part de l'engranatge que s'ha acabat descobrint sobre la gestió financera del partit.

"En el fons deu estar agraït que es descobrís l'entramat", li ha dit Tardà, que li ha posat en valor que s'hagi mostrat penedit per la seva actuació i que, arran d'això, "hagi pogut reconduir les seves actuacions i, fins i tot, els seus valors". En cas contrari, ha continuat el portaveu republicà, "potser encara estaria instal·lat a l'escenari anterior", essent com a mínim "espectador privilegiat de les corruptel·les que se succeïen al seu voltant per al finançament del PP de València.

"Quan es va adonar que feia coses incorrectes?", li ha demanat Tardà. Costa li ha contestat que "quan algú, un superior, et sol·licita fer una cosa que no està bé, tens dues opcions: dir que sí o denunciar-ho. Jo no ho vaig denunciar i per això em trobo ara en aquesta situació".

Ricardo Costa ha estat parlamentari al País Valencià durant 20 anys. "En el fons", li ha recordat Tardà, "ha acabat essent víctima de l'escenari", de la conjuntura que va marcar els anys de governs del PP i sota els quals va néixer i es va anar estenent la trama corrupta que s'ha acabat desemmascarant.

Al gener passat, en la seva declaració a l'Audiència Nacional, Costa va admetre de manera explícita que el PP del País Valencià es va finançar amb diner negre aportat per empresaris a canvi de subvencions i contractes, i que el màxim responsable era el seu superior directe i expresident de la Generalitat valenciana, Francisco Camps.

Etiquetes