Tardà: ‘Retallen en sanitat i en educació, mentre augmenten el pressupost militar i mantenen les desfilades militars’

El diputat d’ERC-RCat-Catalunya Sí, Joan Tardà, ha defensat a la Comissió de Defensa la proposta de la formació independentista perquè s’acabi amb les desfilades militars ja que ‘les desfilades militars, i especialment en una època de crisi, són una obscena exhibició de com gasten els diners en armes i soldats mentre retallen en hospitals i professorat’. La proposta no ha tirat endavant.

Tardà ha denunciat que ‘la despesa és el paradigma de com gasten els diners que retallen en els nostres drets: gasten diners per muntar grades per a la desfilada, gasten diners en seguretat, per traslladar els soldats, per donar-los menjar i pagar-los dietes, en gasolina per als seus tancs i les seves avionetes... I fins i tot gasten molts diners en publicitat’ i, tot i reconèixer que ‘s'han retallat les despeses en aquest tipus d'esdeveniments’, ha sentenciat que ‘qualsevol euro que es gasti en una desfilada militar és un euro que es podria haver gastat per desenvolupar la Llei de dependència o per mantenir serveis hospitalaris’.

El diputat independentista ha assegurat que ‘més enllà de l'oportunitat de les desfilades i altres festes militaristes, qüestionem la seva pròpia essència i existència. Una desfilada militar és una exaltació nacionalista de la violència que considerem que ha de ser superada al segle XXI. De fet, considerem que hem de qüestionar la pròpia existència dels exèrcits’ però, per als que només tenen la raó econòmica, ‘ens costa la immoralitat de més de 50 milions d'euros al dia. Hi insisteixo: més de 50 milions d'euros al dia. A més de desviar diners que podrien servir per a despeses socials, els exèrcits suposen una despesa absolutament inútil i, en qualsevol cas, desproporcionada que no només ens ha fet augmentar el deute sinó que també ens hipoteca econòmicament i pressupostàriament fins a l'any 2040’.

Etiquetes