200 persones, desenes de cotxes i tractors participen a l’acte reivindicatiu per reclamar el desdoblament urgent de la N-II

L’acte ha consistit en una concentració, una marxa lenta i la lectura d’un manifest.
ERC-Rcat-Catalunya Sí, les JERC i els sindicats gironins i els assistents a l’acte reivindicatiu han reclamat que es desencalli d’una vegada per totes aquesta carretera, ja que és un punt negre pels accidents de trànsit i un fre a l’economia de la demarcació de Girona
ERC-Rcat-Catalunya Sí i les JERC, juntament amb els sindicats CCOO i UGT, l’ANC de Sant Gregori, Salt i Figueres i Unió de Pagesos han organitzat aquest dissabte un acte reivindicatiu a la Nacional-II a Bàscara sota el lema “Desdoblament de la N-II ja!, amb l'objectiu de denunciar el mal estat de la carretera i el dèficit en infraestructures que pateixen les nostres comarques. L’objectiu de l’acte, que ha comptat amb la participació de més de 200 persones, ha estat reclamar el desdoblament urgent de la N-II i deununciar el dèficit en infraestructures que pateixen les comarques gironines.
S’ha iniciat amb una concentració a l’entrada de Bàscara, on s’ha desplegat una pancarta amb el lema ‘Desdoblament de la N-II ja’, subjectada per la Secretària d’UGT comarques gironines, Dolors Bassa, el Secretari de CCOO comarques gironines, Bartomeu Compte, el president regional d’ERC de la Federació de Girona, Josep Maria Rufí, el portaveu de les JERC Pau Presas, la diputada Teresa Jordà, la diputada Carme Capdevila, el secretari general d’UGT, Josep Maria Álvarez, i el secretari general de CCOO, Joan Carles Gallego entre altres representants. Seguidament s’ha iniciat una marxa lenta, d’uns 3 quilòmetres de recorregut que ha finalitzat amb la lectura d’un manifest, a càrrec de Maria Mercè Roca.
Els convocants han volgut deixar clar que el no desdoblament de la N-II ‘és un fre per a l’activitat econòmica de les comarques gironines. A més, denuncien que ‘el Govern ha de destinar la inversió pública a infraestructures públiques, com la N-II, i no a empreses privades que gestionen les autopistes’. Han denunciat el dèficit en infraestructures que pateixen les comarques gironines per part del govern estatal del PP.
Més de la meitat dels accidents de trànsit que hi ha a les comarques gironines succeeixen a la N-II. ‘És un túnel negre aquesta infraestructura. S’està jugant amb vides humanes i això no ens ho podem permetre’.