La primavera republicana d’Ahora Repúblicas irromp a Madrid

La coalició republicana per a les europees ha presentat la seva imatge en un acte amb més de 200 persones a la capital espanyola

Ahora Repúblicas, que aglutina els partits republicans de Catalunya, Euskal Herria i Galiza, ha presentat la seva imatge en un acte ple a vessar a Madrid. I és que la candidatura interpel·la totes les persones republicanes de l’Estat espanyol i, com no podria ser d’altra manera, apel·la també la Madrid històricament republicana a prendre protagonisme en la defensa de la democràcia i dels drets civils, socials i polítics.

Flors liles, grogues, vermelles, verdes i blaves. La primavera republicana ha arribat abans d’hora de la mà d’Ahora Repúblicas. Amb aquest logotip la coalició empunya els colors republicans i vol mostrar que les repúbliques van, precisament, de posar color allà on hi ha els negres i grisos del règim del 78 del Regne d’Espanya.

D’aquesta manera, Ahora Repúblicas evoca a construir nous països amb el lila, el groc i el vermell de la República, i alhora amb el lila feminista, el vermell de la justícia social, el verd de la sostenibilitat i la defensa del medi ambient o el blau transparent. Uns colors que, alhora, representen les tradicions dels partits que conformen aquesta unitat republicana: Esquerra Republicana, EH Bildu i el BNG. Nacions agermanades sota una mateixa lluita, la de la independència i la justícia social.

La primavera republicana d’Ahora Repúblicas irromp a Madrid

Flors també d’esperança, com la que dibuixa Raül Romeva des de la seva cel·la des de fa més d’un any. Una esperança que des de la unitat republicana es vol liderar, mirant el futur amb la il·lusió d’aquells que tenen per objectiu construir un país millor, més just i lliure, agermanat amb tots els pobles. “Volem ser la candidatura de tots els republicans de Catalunya, Euskal Herria, Galiza i del conjunt dels Països Catalans, però també de tots els pobles de l’Estat espanyol”, ha afirmat durant l’acte Diana Riba, candidata d’Esquerra Republicana a les europees i parella de Romeva, posant èmfasi en la fraternitat republicana.

En definitiva, repressió o repúbliques. Sota aquesta idea, durant la presentació s’ha projectat un vídeo en què es mostra el contrast entre el que representen les repúbliques i el que és l’Estat espanyol. I és que, tal com volen transmetre, les repúbliques no van contra res ni ningú, sinó que persegueixen la idea d’avançar i de deixar enrere un règim del 78 corrupte, construït sobre les runes del franquisme, on hi manen les elits i els ologopolis per sobre de les persones, que reprimeix, que sacralitza la Constitució però vulnera tots els drets que aquesta recull, que s’oposa a les polítiques ecologistes i on hi ha un auge de l’extrema dreta, que banalitza el masclisme, amb la complicitat i la connivència d’alguna esquerra. En canvi, les repúbliques que s’estan construint són urnes, democràcia, economia social, transparència, ecologisme, feminisme, memòria històrica i drets socials. En definitiva, progrés.