Alcaldes i regidors d'ERC denuncien l'ofensiva recentralitzadora de l'Estat i els atacs al municipalisme

El president d'ERC i alcalde de Sant Vicenç dels Horts, Oriol Junqueras, ha encapçalat aquest dilluns la concentració de protesta que una quarantena d'alcaldes i regidors d'Esquerra Republicana han fet la Delegació del govern espanyol per protestar davant l'ofensiva recentralitzadora de l'Estat i els seus atacs als municipis.

Junqueras ha afirmat que 'no ens adrecem al govern espanyol, amb qui hem perdut tota confiança de trobar comprensió, ens adrecem al govern de Catalunya' perquè 'volem que els nostres ciutadans prenguin consciència que aquest és un altre àmbit en el qual estem patint una ofensiva contrària als interessos del nostre país, dels interessos generals dels nostres ciutadans i també contrària a les normatives europees que parlen de subsidiarietat i recomanen que el poder estigui el més aprop possible dels ciutadans, és a dir, als nostres municipis'.

Junqueras ha denunciat ingerències en tots els àmbits: 'En l'àmbit institucional reforçant les figures de secretaris i interventors per damunt del ple que ha estat triat democràticament; en l'àmbit econòmic, limitant l'autonomia financera dels municipis i reclamant bestretes dels anys 2008 i 2009 arran de càlculs mal fets per l'estat; i en l'àmbit democràtic, intentant limitar el nombre de regidors, quan la majoria són persones que no cobren cap sou, i seria per tant una mesura sense cap benefici econòmic i amb un important greuge democràtic'.