Amorós:'Un acord amb ERC ha de contemplar el referèndum abans del 2014 i uns pressupostos sense una gota de retallada ideològica'

La feina del nou govern ha de ser la preparació del país per arribar a la independència, un procés que ha de ser ràpid perquè l'actual asfíxia és insostenible.

El vicesecretari general de comunicació i estratègia d'ERC, Oriol Amorós, ha explicat avui que ERC és conscient que la Generalitat està asfixiada econòmicament pels impagaments de l'Estat espanyol, per l'espoli fiscal insostenible i per una distribució de l'austeritat injusta, i per tant, 'dins dels estrets marges existents i fins a trobar la sortida al laberint de la crisi, es buscaran uns pressupostos justos socialment que no continguin ni una gota de retallada ideològica ni de dogmatisme liberal'. Aquesta orientació dels pressupostos i el full de ruta cap a un referèndum que serà fruit d'un procés pactat i del seu calendari, que en cap cas pot anar més enllà del 2014, són les condicions amb les quals ERC negocia amb CIU el suport parlamentari, i únicament parlamentari, al govern de la Generalitat.

Amorós ha assegurat que la única sortida al laberint de la crisi és la convocatòria d'un referèndum amb un cronograma clar per a fer-lo possible i un contracte programa amb la societat civil que garanteixi que cada nou euro d'ingressos en un context de recuperació econòmica s'emprarà per a restablir polítiques de benestar. Amorós ha explicat que 'la feina del nou govern ha de ser la preparació del país per arribar a la independència, un procés que ha de ser ben preparat i el més ràpid possible perquè l'actual asfíxia és insostenible'.

Jornada de mobilització pel model d'escola catalana

Oriol Amorós ha anunciat la presència de l'executiva d'ERC al complet a la Plaça Sant Jaume en defensa del model d'escola Catalana, 'un model d'èxit que està sent atacat sense cap argument tècnic ni de resultats obtinguts, que l'avalen, sinó per una concepció d'estat tancada, uninacional, un atac a la llengua catalana que és el punt de trobada dels catalans i catalanes que, afortunadament parlem més de 250 llengües'.

'Aquest atac és l'exemple més clar del perquè totes les propostes que cercaven un encaix de Catalunya en un estat plurinacional han fracassat estrepitosament, a l'estat espanyol no ens hi volen tal com som', ha reblat Amorós.