Oriol Junqueras, durant la seva intervenció a l'acte d'avui / Marc Puig

Rovira presenta l’1 d’octubre com “un punt de no retorn” que avui continua posant-se de manifest tant a les institucions com al carrer

Esquerra Republicana ha celebrat avui un acte a Igualada per commemorar el 6è aniversari del referèndum de l'1 d'octubre. El president d'Esquerra Republicana, Oriol Junqueras, hi ha intervingut recordant que avui s'està donant "continuïtat" a aquella lluita defensant una llei d'amnistia per a totes les persones encausades, conjuntament amb el dret a l'autodeterminació de Catalunya. D'aquesta manera, Junqueras ha presentat una sèrie de condicions imprescindibles per assolir la llibertat total del país; d'una banda, segons ha dit, "ser més per ser més forts en termes democràtics", perquè "no hi ha cap alternativa vàlida", però també la necessitat de persistir en l'estratègia negociadora per tots aquells resultats que se'n pugui extreure, però també per continuar aconseguint el reconeixement de la comunitat internacional.

En aquesta mateixa línia, el president del partit ha subratllat que si avui s'han posat les condicions per negociar l'amnistia i l'autodeterminació, és perquè prèviament hi ha hagut una feina a Madrid materialitzada a través dels indults als presos polítics o la reforma del Codi Penal. "El camí transitat per arribar on som no és un camí que ens podíem haver estalviat", ha recalcat el líder republicà.

Junqueras també ha recordat la gesta que es va dur a terme l’octubre del 2017 etiquetant-la com “la victòria democràtica més rellevant que ningú ha llençat contra l’estat espanyol en dècades”.

Marta Rovira, a l'acte d'avui / Marc Puig

Per la seva banda, la secretària general d’Esquerra, Marta Rovira, també hi ha dit la seva i ha defensat la significació política de l’1 d’octubre assegurant que per Catalunya és “un punt de no retorn”. Aquest fet, ha dit, encara es posa de manifest a les institucions catalanes amb una majoria independentista al Parlament, però també al carrer, amb aquest “80% que reivindica el dret a decidir lliurement el futur del país”.

Finalment, Rovira, igual que Junqueras, ha recordat l'1 d'octubre com una de les més grans manifestacions pacífiques en defensa dels drets civils i polítics d'un país, i que no només ho és per aquells qui el van dur a terme, sinó també per a la comunitat internacional.