Mateu Mates, d’Ara Més; Rubén Cela, del BNG; Oriol Junqueras i Diana Riba, d’Esquerra Republicana; i Pernando Barrena, d’EH Bildu / Gerard Magrinyà

Junqueras posa en valor els objectius compartits i assegura que “serà un plaer lluitar cada dia des de l’àmbit de les institucions europees”

Esquerra Republicana, EH Bildu i BNG han renovat l’acord per presentar-se en coalició a les eleccions europees del 9 de juny juntament amb la formació illenca Ara Més, que se suma a la candidatura unitària, sota el nom d’Ara Repúbliques.

Aquest dijous, Oriol Junqueras; president d’Esquerra Republicana; Pernando Barrena, candidat d’EH Bildu al Parlament Europeu i membre de la direcció política; Rubén Cela, responsable de Relacions Internacionals de l’Executiva Nacional del BNG; i Mateu Mates, coordinador d’Ara Més, han signat l’acord, revalidant així la coalició que va néixer fa cinc anys.

En l’acte conduït per l’actual eurodiputada d’Esquerra Republicana i candidata dels republicans, Diana Riba, s’ha explicat l’acord. Oriol Junqueras ha afirmat que “a Europa ens hi juguem molt en termes de reconeixement internacional, de reconeixements lingüístics, polítiques socials o els interessos de la nostra pagesia o indústria. La nostra ambició és infinita alhora de servir al nostre poble, volem ser-hi amb tota la força possible”, ha afirmat.

Diana Riba ha explicat que Ara Repúbliques busca “tornar a treballar per les nacions sense estat i per assolir aquest estat propi i construir societats més justes, igualitàries i sostenibles”.

L’eurodiputada ha volgut destacar els èxits de la coalició en aquesta legislatura, com la defensa del català, el gallec i l’euskera a les institucions, la creació d’una directiva contra les violències masclistes, l’aprovació d’una legislació europea que protegís a periodistes i activistes de les demandes mordassa o la creació de la comissió d’investigació sobre l’ús de Pegasus, entre altres.

Oriol Junquera i Diana Riba en la roda de premsa d'aquest dijous / Gerard Magrinyà

Amb tot, Riba ha conclòs que “Ara Repúbliques es presenta per seguir construint aquesta Europa de les nacions lliures, socialment justa, verda, feminista i que sigui capaç de parar els peus a l’extrema dreta”.

Per la seva banda, Pernando Barrena d’EH Bildu ha afirmat que per fer front a la ultradreta "optar per Ara Repúbliques el proper 9 de juny serà una bona opció de vot antifeixista”. Mentre que, Rubén Cela del BNG ha recordat que Ara Repúbliques “entronca una tradició històrica de més d’un segle de col·laboració entre organitzacions sobiranistes gallegues, basques i catalanes”.

Per últim, Mateu Mates d’Ara Més ha agraït la incorporació de la formació a la coalició: “un plaer ser part d’aquesta candidatura i demostrar que el sobiranisme illenc també hi té molt a dir”.

Etiquetes