Ara és l'hora de complir els acords dels partits polítics i la ciutadania per votar el 9N

La portaveu nacional d'Esquerra Republicana, Anna Simó, ha explicat que s'inicia un curs polític intens i que 'ara és l'hora de complir els acords dels partits polítics i amb la ciutadania per votar el 9N. Estem preparats per complir amb allò que la gent demana i que tornarà a demanar de manera massiva al carrer el proper 11 de setembre , estem preparats per poder votar el 9N'.

Sobre la possibilitat que el TC impugni la Llei de consultes i la convocatòria del 9 N Simó ha dit que 'intentar limitar la consulta amb l'amenaça del Tribunal Constitucional és un error absolut i les institucions catalanes no haurien de desconvocar la consulta pel fet que ho digui un Tribunal Constitucional que actua com a tribunal polític. La voluntat majoritària de voler votar ha d'estar per damunt de qualsevol sentència política del Tribunal Constitucional, seria una sentència política, no jurídica. El Consell de Garanties estatutàries ha donat validesa jurídica a la Llei de Consultes'.

Cas Pujol

Simó ha recordat que el Grup Parlamentari d'ERC va signar la sol·licitud de compareixença de l'ex-president Pujol al Parlament i ha ratificat que 'demà es votarà afirmativament i la voluntat és que comparegui durant la primera setmana de setembre'. De la mateixa manera ha explicat que si la compareixença no és produís, o no fos satisfactòria, ERC insisteix que es donarà suport a la creació d'una comissió d'investigació sobre el frau fiscal.