Diana Riba, Ana Miranda, Josu Juaristi i Ana Ponton presenten la candidatura per les europees a Galicia

Diana Riba ha recalcat que la coalició "vol ser la candidatura dels veritables europeus i republicans"

ERC, EH-Bildu i BNG han presentat aquest divendres a Santiago de Compostel·la “Ara Repúbliques”, l'acord de coalició electoral per a les eleccions europees del mes de maig. Un acord que es tradueix en una candidatura conjunta que té com a objectius la defensa de les llibertats, els drets nacionals i socials dels pobles, i la lluita contra la involució democràtica de l’Estat espanyol.

“El número 1 d'aquesta candidatura, Oriol Junqueras, no pot ser aquí. Ell, com el meu marit Raül, han estat a la presó durant més d'un any per fer política i els que els han empresonat ho han fet perquè han renunciat a fer-ne. Nostres representem precisament tres projectes polítics que defensen la llibertat i la democràcia davant la regressió no democràtica dels poders de l'Estat. I precisament per això, és oportú tornar a recordar aquí que fer un referèndum no és un delicte, manifestar-se no és fer un alçament, protestar no és fer un tumult, i votar en un referèndum no és il·legal”, ha declarat la candidata d'ERC Diana Riba durant l’acte.

'Ara Repúbliques' vol ser la candidatura dels veritables europeus i republicans
Diana Riba Candidata d'Esquerra Republicana a les europees

“Estem en un moment en què tenim dues alternatives sobre la taula per Europa: el populisme autoritari o l'esquerra transformadora. La nostra coalició "Ara Repúbliques" vol ser la candidatura dels veritables europeus i republicans de Catalunya, del País Valencià, les Illes Balears, Galícia, Euskadi, Navarra, però també dels d'Andalusia, les Canàries, Múrcia, i Castella”, ha afegit Riba, que també ha explicat que, a Europa, la coalició s'aliarà amb totes les forces progressistes que treballin per ampliar els drets civils i les llibertats públiques, millorar la distribució de la riquesa, construir una societat més cohesionada i una UE més democràtica i transparent, avançar cap a la igualtat d'oportunitats, i apostar per una economia més dinàmica i innovadora.

L’acte també ha comptat amb la participació del candidat d'EH-Bildu Josu Juaristi i la del BNG Ana Miranda, a més de la de la portaveu del BNG, Ana Pontón, i la de l'escriptor i intel·lectual Suso de Toro, que ha obert l'acte amb una intervenció en defensa dels drets i llibertats dels pobles en un context estatal i europeu d'involució democràtica.

Etiquetes