La diputada Pilar Vallugera, durant la seva intervenció / Congrés dels Diputats

Pilar Vallugera: “Cal fer de la lluita contra el masclisme l’ADN de l'administració pública”

El Congrés dels Diputats ha aprovat aquest dijous una proposta per reclamar al Centre d’Investigacions Científiques (CSIC), organisme públic que depèn del ministeri de Ciència i Innovació del govern espanyol, que corregeixi el seu protocol davant de situacions d’assetjament sexual amb l’objectiu de protegir a les treballadores del centre.

“Cal fer de la lluita contra el masclisme i per la seguretat de les nostres treballadores en els seus llocs de treball l’ADN de l’administració pública”, ha defensat la diputada republicana, Pilar Vallugera.

Al llarg dels últims mesos se sap que hi ha hagut una vintena de casos d’assetjament sexual, dels quals 12 han estat denunciats i, de moment, tan sols 3 sancionats. Malgrat això, s’estima que podrien ser encara més les treballadores afectades per casos similars.

D’aquesta manera, la mesura busca augmentar la protecció de totes les treballadores de l’organisme i continuar fent front al masclisme en aquest àmbit i en tots els altres estaments de la societat.