Barcelona optarà a ser la Capital Europea de la Joventut 2011

Esquerra ha aconseguit aprovar per unanimitat la seva proposta per presentar la candidatura de Barcelona com a capital Europea de la Joventut 2011. El regidor republicà, Xavier Florensa, ha explicat que la Capital Europea de la Joventut “és una iniciativa amb la qual la ciutat pot esdevenir, durant un any, l’aparador europeu de les iniciatives culturals, socials, polítiques i econòmiques en l’àmbit juvenil” i que així “volem encoratjar la implementació de noves idees i projectes innovadors en relació a la participació dels joves a la societat”.

El regidor ha defensat que Barcelona té una oportunitat d’esdevenir un model pel desenvolupament de les polítiques de joventut a d’altres ciutats europees.

Barcelona ja va acollir la celebració del III Festival Mundial de la Joventut

L’any 2004 en el III Festival Mundial de la Joventut, centenars de joves i organitzacions juvenils de tot el món es van trobar per tal d’intercanviar experiències i debatre entorn les problemàtiques que els afecten com a grup social.

Els seus objectius eren promoure el reconeixement social i polític del moviment associatiu juvenil com a pilar en l’enfortiment de la democràcia, i enfortir el rol social dels i les joves, fent visible la seva contribució al desenvolupament de la societat i les seves demandes socials. El festival va tancar amb un gran èxit de participació i va fer palesa la voluntat de Barcelona de liderar la realització d’experiències de promoció i reconeixement de la participació juvenil.

Etiquetes