Bosch: 'AENA vol convertir BCN en un aeroport Low Cost, i ensorrar Reus i Girona'

El candidat d'ERC-RCat-Catalunya Sí, Alfred Bosch, ha visitat aquest matí l'aeroport de Girona juntament amb la candidata per Girona Teresa Jordà. Durant la seva intervenció, Bosch ha reclamat que l'estat compleixi i que traspassi els aeroports per a permetre un autèntic sistema aeroportuari català. 'Aena el que fa és obrir el Prat al low cost, aquesta estratègia buida Reus i Girona, no podem permetre que des de Madrid es trenqui el sistema aeroportuari català', ha afirmat.

Bosch ha defensat que 'tots els aeroports catalans es gestionin des de Catalunya i que es treballi per a aconseguir que l'aeroport de Barcelona sigui un autèntic huub del sistema català' alhora que ha reclamat que 'l'estat assumeixi el deute que arrosseguen els aeroports abans de fer el traspàs'. La candidatura vol que 'Girona i Reus pugin ser un motor econòmic dels territoris amb vols punt a punt i cal que Lleida ho sigui del turisme de neu i mercaderies'.

Per a el candidat independentista 'el sistema aeroportuari català córrer el risc de desaparèixer a partir de l’estratègia d’AENA de convertir l’aeroport del Prat en un aeroport Low Cost amb l’entrada i creixement de Ryanair' i l’impacte d’aquesta estratègia posa en serioses dificultats la continuïtat dels aeroports de Girona i Reus'.

ERC-RCat- Catalunya Sí vol un model que defensi l’Aeroport del Prat esdevingui un veritable Huub intercontinental, amb especial vocació de connexió amb els països emergents del Pròxim Orient, Índia i l’Àsia, i que els aeroports de Girona i Reus esdevinguin aeroports “punt a punt” amb les principals ciutats espanyoles i europees. Des d'ERC-RCat-Catalunya Sí es critica que 'la Generalitat hagi dedicat 8 mesos a atacar el govern anterior i la companyia Ryanair per acabar amb un tracte més beneficiós per a la companyia irlandesa'.

La número 1 per Girona, Teresa Jordà, ha defensat 'potenciar Girona com el segon aeroport del país' i ha exigit el seu traspàs 'perquè cal gestionar des del territori una infraestructura cabdal per a tots els gironins i gironines'. Jordà ha sentenciat 'ens cal Ryanair, però no només Ryanair'