Bosch: 'Hem d'abaratir l'entrada al mercat laboral, no pas la sortida'

El candidat d'ERC-RCat-Catalunya Sí, Alfred Bosch, ha explicat avui al vespre a Sabadell, al Centre Cívic Can Balsach, que per sortir de la crisi és indispensable implementar noves polítiques d'ocupació. 'Hem d'abaratir l'entrada al mercat de treball, i no pas la sortida', ha especificat Bosch.

El candidat independentista ha argumentat: 'La darrera reforma laboral del govern pretesament d'esquerres del PSOE no ha generat pas ocupació, sinó que només ha servit per abaratir l'acomiadament de 45 dies a 33. Per tant, hem constatat que el que cal abaratir és l'entrada al mercat laboral, i nosaltres proposem fer-ho invertint en la formació dels aturats i afavorint la contractació de les petites i mitjanes empreses i dels autònoms'.

Bosch ha demanat que es bonifiquin 3.000 euros als petits i mitjans empresaris i els autònoms que contractin un treballador. 'Fer-se autònom ha de tenir un cost zero i, a més a més, els nous autònoms han de tenir llibertat fiscal', ha afirmat Bosch, després de recordar que tota contractació comporta una reducció de la despesa pública.

Així mateix, el candidat d'ERC-RCat-Catalunya Sí ha subratllat que amb un dèficit fiscal del 10% del PIB és molt difícil finançar polítiques actives d'ocupació, com ara la reforma dels ensenyaments professionals. 'Cal que tots els catalans fem pinya pel concert econòmic i per sortir de la crisi perquè serà l'única manera que podrem defensar l'Estat del Benestar i la prosperitat de tots els catalans', ha emfasitzat Bosch.

'Treballaré per la República catalana del treball, i per deixar enrere la comunitat autònoma de l'atur', s'ha compromès Bosch.

En referència a les declaracions de la dirigent del PP María Dolores de Cospedal, Alfred Bosch ha assegurat: 'Jo també t'estimo, María Dolores, però no és una qüestió d'amor, sinó de política, perquè l'Estat espanyol no tracta correctament Catalunya'. En aquest sentit, Bosch ha recordat que és totalment injust que la despesa sanitària per càpita a Catalunya es situï per sota de la mitjana estatal.

El doctor Moisès Broggi

Respecte al doctor Moisès Broggi, que fa uns dies es va trencar la cama, Bosch ha afirmat que està esplèndid i que continua tenint la mateixa il·lusió de sempre per aconseguir la llibertat de Catalunya.

Per la seva banda, la dirigent de Reagrupament, Rut Carandell, ha dit que la candidatura d'ERC-RCat-Catalunya Sí pretén avançar de forma transversal cap a l'objectiu comú de la independència. 'Hem de buscar el que ens uneix i no el que ens separa perquè ara és primordial ser lliures', ha conclòs Carandell.