Bosch: 'Se’n diu democràcia senyor Rajoy, desperti!'

El portaveu d’Esquerra Republicana, Alfred Bosch, ha defensat aquest dimecres en la seva intervenció al Debat de Política General de 2014 que “el 9 de novembre celebrarem el referèndum i ho celebrarem! Votarem, no tingueu por!”. “1, 2, 3... se’n diu democràcia senyor Rajoy, desperti!”, ha estat la darrera frase del discurs de Bosch on el portaveu independentista li ha reiterat a Rajoy que “desperti" i miri la realitat com a contraposició a la visió triomfalista que exposà el president espanyol en el seu discurs el dia anterior.

Desperti senyor Rajoy i miri la realitat. No veu els 6 milions d'aturats, els 3 milions de nens pobres segons Save the Children , les 150.000 empreses destruïdes sota el seu mandat , o els 200.000 desnonaments de gent que es queda sense sostre. Veu la realitat o segueix en el seu Matrix?” s’ha preguntat Bosch, que ha afegit:"Desperti! ¿ No veu que els adults volen decidir i vostè els retira les seves llibertats? Les dones volen decidir sobre el propi cos, els jutges volen impartir justícia universal , els manifestants que volen protestar al carrer sense ser perseguits".

Bosch ha sentenciat: que “¡Desperti! La consulta es farà el 9 de novembre . Què pensa dir el 10 de Novembre quan s'hagi celebrat? ¿Que això és impossible? Que no passarà? No, vostè despertarà i s'adonarà que Al despertar la República catalana estaba ahí”.

“¡Desperti! O seguirà petrificat, encarnant les taules de la llei baixant de la muntanya Sinaí dient: No votaràs, només em votaràs a mi, només votaràs el que jo vulgui quan jo vulgui. Es convertirà en les taules de pedra i encara demanarà diàleg ? Com es dialoga amb una pedra?”, ha dit el portaveu català que li ha preguntat si “continuarà amb la seva generosa oferta de fer-nos espanyols? Una proposta que recorda la doctrina colonial d'Albert Sarraut en els anys 20 del segle passat quan preconitzava fer dels africans uns " petits francesos negres" . És això el que ofereix als catalans ? Convertir-se en petits espanyols de Catalunya”.

Bosch li ha dit que “no hi ha pitjor Rajoy que el que no hi vol veure, no hi ha pitjor Rajoy que el que no vol escoltar” és per això que “ens dirigim als espanyols demòcrates perquè acceptar la democràcia a Catalunya és acceptar la democràcia i sempre serem amics i residents en la igualtat. Un, dos, tres democràcia, senyor Rajoy!"