Bosch: 'Volem que els bancs intervinguts pel FROB posin el 50% del seu parc immobiliari a lloguer social'

El candidat d'ERC-RCat-Catalunya Sí, Alfred Bosch, ha explicat avui que 'els bancs tenen una part molt important en la responsabilitat de la crisi ja que van accentuar la bombolla especulativa i la societat els ha rescatat i els capitalitzat'. Es per això assegura Bosch que 'ara cal que els bancs que han percebut diners del FROB i que han estat recapitalitzats amb ajuda pública assumeixin la seva responsabilitat de mala gestió i facin el seu retorn a la societat'. Alfred Bosch afirma que 'és contradictori que mentre hi ha parc immobiliari immobilitzat hi ha molta gent que te problemes per a tenir un sostre' i és per això que 'demanem que bancs i caixes intervinguts pel FROB posin el seu parc immobiliari a lloguer social' .

Aquesta mesura segons el candidat 'podria contribuir a més a abaratir el nivell del lloguer i d'aquesta manera facilitar l'accés a l'habitatge'. Bosch ha reblat 'hi posem diners públics i per tant la dimensió de servei públic que pugui sortir d'aquest parc immobiliari s'ha de complir'.

Dació en pagament

Bosch també ha anunciat que 'promourem a Madrid una llei que faciliti i impulsi la dació en pagament, hem d'introduir legislació per tal que les hipoteques responguin als valors reals dels habitatges i que les condicions que actualment porten al desnonament de moltes famílies no es reprodueixin en el futur' i ha recordat que moltes formacions porten ara aquest tema en campanya tot i que abans havien votat en contra de propostes a favor de la dació.

Unitat a Catalunya

El candidat d'ERC-RCat-Catalunta Sí ha demanat també 'buscar la unitat de totes les formacions de Catalunya per tal d'anar a Madrid a defensar la proposta pel Concert econòmic, no anar a fer un govern d'unitat' com ha proposat Duran i Lleida. Bosch s'ha preguntat com es pot 'defensar que la principal línia del programa sigui el concert econòmic i després reclamar un govern de concentració espanyol'.