Bosch: ‘Volem un República Catalana amb sostre i feina, una casa lliure i neta’

El portaveu d’ERC-Catalunya Sí, Alfred Bosch, ha defensat durant el debat de política general al Congrés dels Diputats que ‘ la nostra esperança passa per construir una Catalunya millor, i que la pols i la pobresa i la porqueria neixi una criatura preciosa, un país nou, lliure, just, pròsper i net’. Un nou país ‘que demana i mereix el poble de Catalunya. Sense mirar al passat sinó al futur, sense importar d'on venim ni quin idioma parlem ni quines arrels tenim, sinó on anem’. És per això que cal que ‘construïm una casa amb sostre i feina, una casa lliure i neta. Ens en sortirem’.

El portaveu independentista també ha defensat que hi ha vida més enllà de la corrupció i ha reclamat que ‘assumim amb modèstia que som servidors, que ens devem a la gent. Per què no anem tots en classe turista? Per què no rebutgem tots els regals que rebem?’ i ha afegit que ‘respectem a la gent, abans de res. Si la gent vol votar per l'autodeterminació, que voti. Això és democràcia, i els problemes es resolen amb més democràcia, no amb menys. Muntar una guerra bruta amb escàndols policials per fer descarrilar un procés participatiu, utilitzar la corrupció amb intenció partidista, i per impedir que la gent voti, és la pitjor de les corrupcions, perquè atempta contra el cor de la democràcia’.

Que l’autodeterminació no tapi la corrupció, ni a l’inversa

Per a Bosch, ‘nosaltres estem d'acord que no es tapi la corrupció amb l'autodeterminació de Catalunya, sí, però no es pot tapar el procés de l'autodeterminació amb la corrupció. La corrupció s'ha de combatre sense fer mal a la democràcia. No tenim cap problema en netejar a fons’.

En l’inici del seu discurs, el portaveu independentista s’ha preguntat si ‘hi ha vida més enllà de la crisi’ i ha reclamat que ‘hi ha un demà pels 6 milions d'aturats, pels estafats per les preferents, els desnonats sense sostre, els joves sense perspectiva’ i ha reconegut que ‘ningú té una vareta màgica, però hi ha instruments per millorar les coses’.

Per a Bosch, caldria ‘derogar els sonats fracassos de la seva política d'any i mig, des de la Reforma Laboral fins a la Amnistia fiscal, que no han fet més que empitjorar les coses’ i ha defensat que cal ‘enlloc de dedicar 700M € a subvencionar les curses de braus, rescatar 5000 desnonats. Abans de gastar 450m € en un sol submarí S80, impedim tots els retalls d'educació a Catalunya’.

En el torn de rèplica, Bosch li ha demanat si el seu silenci sobre l'autodeterminació era perquè 'quien calla, otorga' i amb el silenci avalava les demandes del poble de Catalunya. Bosch també li ha recordat que ahir Rajoy parlava 'del dret a ser espanyol' i que precisament el que volem és això, 'que sigui un dret ser-ho però també que sigui un dret no ser-ho' i que la resposta és senzilla: 'Doncs votem i deixi que el poble català decideixi si vol ser o no ser espanyol'.