Presentació de la campanya 'Cap Butaca Buida'
Presentació de la campanya "Cap Butaca Buida"

Una proposta pionera al món que pretén batre el rècord d’espectadors en un mateix dia i convertir Catalunya en l’epicentre mundial de les arts escèniques

La campanya “Cap butaca buida” neix amb l’objectiu d’omplir totes les butaques de teatres d'arreu de Catalunya, el pròxim 16 de març, aconseguint així, batre el rècord d’espectadors en un mateix dia i, a la vegada, arrelar a casa nostra la Diada nacional del Teatre, a l’alçada d’altres jornades culturals com Sant Jordi.

Aquesta iniciativa, que ha vingut per quedar-se, ha estat presentada avui per l'Associació d'Empreses de Teatre de Catalunya (ADETCA), Time Out i la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, amb el suport de la Generalitat de Catalunya, la Diputació de Barcelona i l'Ajuntament de Barcelona, al Teatre Romea.

“És una bona oportunitat per promoure el teatre arreu de tot el país. Un aparador per reflectir el gran talent que hi ha a casa nostra, i sobretot, una manera de motivar a tota la ciutadania a anar al seu equipament més proper i gaudir de les arts escèniques", ha explicat la consellera de Cultura, Natàlia Garriga.

Tots els teatres de Catalunya que vulguin formar part de “Cap Butaca Buida”, tindran temps d’inscriure fins al 31 de gener. La venda d’entrades estarà disponible a la web de capbutacabuida.cat i s’anirà actualitzant amb els espectacles i teatres que s’adhereixin al projecte. A partir del mes de febrer, a la mateixa web es posarà en marxa el comptador del total de butaques disponibles i les entrades venudes fins al moment, activant un compte enrere a mesura que es vagin omplint.

Aquesta proposta destinarà un 2% de la recaptació total a projectes que utilitzin la cultura com a eina de millora i transformació social. En aquesta primera edició, l’entitat beneficiària serà Pallassos sense fronteres, una ONG formada per un col·lectiu d'artistes de les arts escèniques que actua en zones de conflicte arreu del món.