Canet: 'La nova Llei del tabac serà beneficiosa per a fumadors i per a no fumadors'

El diputat d'Esquerra, Francesc Canet, ha defensat la reforma de la Llei del tabac impulsada pel PSOE i per Esquerra. Canet ha recordat que hem trigat ‘5 anys a eradicar el fum dels locals públics. Fa 5 anys vam iniciar un camí que finalitza avui'. Fa cinc anys ‘poca gent es plantejava que en certs espais públics no pogués fumar-se. La Llei de 2005 ha servit per obrir el camí, ha servit per conscienciar la societat', ha afirmat.

Canet ha explicat que ‘el consum de tabac es redueix cada any aproximadament entre un 2 i un 3 per cent, abans i després de l'aplicació de la llei de l'any 2005. I això sense que s'hagi complert l'anunciada caiguda en picat de beneficis en el sector de l'hostaleria, que ha estat un dels arguments més utilitzats per aquells que s'oposen a aquesta reforma'. Canet ha recordat que ‘aquesta caiguda de benefici no s'ha produït. Per tant, no hi ha excuses. Ha arribat l'hora de superar la llei de l'any 2005 amb un objectiu irrenunciable: els espais sense fum'.

Canet ha recordat que ‘quan es va discutir en aquesta cambra el text actualment en vigor, vam afirmar que la prohibició total de fumar en espais públics havia de ser el camí. I és aquest precisament el camí que hem caminat amb aquesta proposició de llei'.

Canet ha acabat la seva intervenció dient que la llei és un pas endavant perquè serà beneficiosa per ‘als fumadors, i els no fumadors' i ha sentenciat que ‘el dia 2 de gener és un bon dia per deixar de fumar'.

Etiquetes