Canet a Sebastián: ‘Impliqui’s amb Yamaha, com a mínim, tant com el ministre francés’

El portaveu d’Esquerra a la Comissió d’indústria del Congrés dels Diputats, ha preguntat al ministre Miguel Sebastián sobre la situació de la fàbrica de Yamaha. Canet ha recordat ‘les conseqüències, en cas de consumar-se el procés, les veurem amb la pèrdua de 450 llocs de treball directes i un miler llarg si atenem a les empreses de distribució’.
Canet ha explicat que ‘es tracta d'un drama no només econòmic, sinó també social i humà’, i li ha recordat que ‘la fàbrica de Palau-Solità i Plegamans té millors indicadors objectius que la fàbrica francesa en diversos aspectes, que van des dels menors costos laborals, fins a la millor situació geogràfica. La clau de la situació, ha dit, segurament haurem buscar-la en la força política que sustenta la candidatura de la localitat francesa de Saint Quentin: el seu alcalde és el ministre de Treball francès, va ser secretari del partit del president Sarkozy i portaveu de la seva campanya electoral’.
Davant d'aquest fet, Canet ha preguntat ‘què pensa fer l'executiu espanyol i el ministre en particular', i li ha demanat que ‘com a mínim s'impliqui en buscar solucions tant com el govern francès’, i que ‘faci valer les dades objectives que permetrien la permanència de Yamaha a Catalunya’.

Etiquetes