Esquerra aconsegueix salvaguardar el sistema científic català a la Llei de Ciència espanyola

Esquerra ha recolzat avui la Llei de la Ciència aprovada al Congrés dels Diputats. El portaveu d’Esquerra a la comissió de Ciència, Francesc Canet, ha explicat que ‘a l'esmena a la totalitat de la Llei dèiem que consideràvem necessari que s’articulés una Llei de la Ciència i compartíem alguns dels aspectes que es contemplava el projecte, però advertíem que procuraríem intentar millorar aquest text’, un fet que finalment s’ha produït i que ‘valorem positivament’. Canet ha posat especial èmfasi en què ‘s’ha pogut salvaguardar el model científic català, un model d’èxit, aplaudit a Europa i que podrà seguir desenvolupant-se’, trencant amb la voluntat recentralitzadora que tenia la Llei en un primer moment.

‘El nostre partit tenia interès especial en una qüestió: que la nova llei reconegués en la definició del Sistema de Ciència i Tecnologia l'existència, en paral·lel, dels sistemes d'R+D+I propis de les CCAA , que al seu torn són sistemes complexos que compten amb els seus propis agents d'investigació, tal com es plasma en l’article 158 de l'Estatut d'Autonomia de Catalunya, que atribueix a la Generalitat la competència exclusiva dels seus centres de recerca’, ha defensat el diputat. Així mateix, ha destacat que finalment es garanteix ‘la continuïtat dels eixos principals del Pacte Nacional per a la Recerca i la Innovació, al qual s'hi han adherit les universitats, tots els grups parlamentaris i les principals organitzacions empresarials i sindicals, i reforça el model de centres d'investigació de Catalunya’.

Finalment, Canet ha defensat el vot positiu perquè ens trobem davant ‘d'un nou repte per situar l’R+D+I al centre de gran part de les polítiques públiques i fa una aposta per la internacionalització i la qualitat científica’.

Etiquetes