El secretari general d'ERC, Josep-Lluís Carod-Rovira ha titllat de "senzillament impresentable" el manifest promogut per militants de CiU i que ha estat recollit en aquesta pàgina del diari Avui. Per Carod, "si CiU m'havia de dir alguna cosa, la setmana passada em vaig reunir amb Mas i Duran. Això és un xantatge públic inadmisible i com a tal el denunciarem". El secretari general d'ERC es pregunta on eren els autors del manifest fa sis anys quan CiU va pactar amb el PP o fa un any, quan ERC va oferir el pacte a CiU i perquè no van fer la carta llavors. Creu que "aquesta gent vol utilitzar ERC com a detergent d'un partit que fa sis anys que diu sí senyor a tot el que ve de Madrid" i que volen carregar a ERC tots els seus errors i irregularitats i els que previsiblement sortiran a la llum pública. També ha assenyalat que el que volen no és un canvi de política sinó de parella i que per fer la mateixa política no cal que canviïn d'aliat (PP).