Diputada Raquel Sans al Parlament

Els títols doblats al català a les grans plataformes han crescut exponencialment aquest any, de 15 a 34 a Netflix, de 39 a 72 a Disney Plus, 221 títols més a Amazon Prime, i fins a arribar als 962 a Filmin i a 279 a Rakuten

“En contra d’afirmacions del passat, sí que era possible fer-ho”, així, la diputada del grup parlamentari d’Esquerra Republicana, Raquel Sans, ha celebrat en seu parlamentària el creixement exponencial dels títols en català a les grans plataformes digitals, que ja anunciaven diversos mitjans aquesta setmana.

Segons aquestes dades, els títols doblats al català han passat de 15 a 34 a Netflix i de 39 a 72 a Disney Plus. Amazon Prime ha sumat 221 títols més, Filmin ha arribat als 962, i Rakuten als 279. Un creixement que s’explica per la feina feta des del departament de Cultura, encapçalat per la consellera Natàlia Garriga.

“Volem que les plataformes aprofitin els doblatges i subtitulacions de TV3, que doblin i subtitulin en català, i que entrin en la producció” i, com ha assegurat la consellera Garriga, “així ho estan fent”. També ha explicat que estan realitzant formacions amb les productores catalanes perquè coneguin les necessitats de les plataformes. Amb tot això, la consellera ha avançat que aniran donant “molt bones notícies en poc temps”.

En aquest sentit, Sans també ha aprofitat per celebrar el rellançament del nou Super3 adreçat al públic infantil i juvenil. És “imprescindible per al futur de la nostra llengua”, ha constatat.

Del català, parlem-ne avui, per parlar-ne demà
Natàlia Garriga, Consellera de Cultura

Avenç del Pacte Nacional per la Llengua

Mentre el català continua fent-se lloc a les grans plataformes digitals i creix el contingut adreçat al públic més jove, el Pacte Nacional per la Llengua, impulsat pel govern i el departament de Cultura continua avançant.

La fase participativa ha comptat amb més de 2.500 participants i ha rebut més de 3.000 propostes. “Es tracta del procés participatiu en què la Generalitat ha rebut més aportacions”, ha explicat la consellera Garriga, que ha assegurat que a principis del pròxim any es podrà signar el pacte. “Del català, parlem-ne avui, per parlar-ne demà”, ha sentenciat Garriga durant la sessió de control al Govern.