La presidenta de 3Cat, Rosa Romà i la consellera d'Educació, Anna Simó formalitzen l'acord

Una iniciativa gratuïta, vinculada al currículum escolar i referent per a docents, famílies i alumnes

El Departament d'Educació i 3Cat han signat un acord per impulsar una plataforma de continguts educatius en català i de qualitat, pionera a l'Estat. Neix amb l'objectiu de ser una eina de referència per a escoles, docents, famílies i alumnes, davant la manca d'oferta de continguts audiovisuals educatius en llengua catalana.

La consellera d'Educació, Anna Simó, ha explicat que "farà la vida més fàcil als docents, que també reclamaven aquest recurs", i ha afegit que "també serà una eina d'impuls a la llengua catalana important".

Aquesta iniciativa, que estarà disponible al maig, s'organitzarà per àmbits temàtics i per etapa educativa amb un llenguatge i una estètica per acostar-se a infants i joves estudiants. A més, seran d'accés gratuït i estaran disponibles a YouTube i Spotify.

Així mateix, estarà vinculada al currículum escolar i oferirà continguts, ja existents a l'entorn SX3 i 3Cat, però també de nova producció en vídeos de curta durada, en una primera fase, sobre matemàtiques, ciències, art o història de Catalunya.

D'aquesta manera, els centres educatius podran disposar de material d'aprenentatge amb la validació i segell del Departament d'Educació i la garantia de qualitat de 3Cat, en la primera oferta a l'Estat d'aquestes característiques.