Celebrem l'alliberament dels segrestats al Sàhara

Des d’Esquerra celebrem una de les millors notícies que hem tingut durant els darrers mesos: el cooperant mallorquí Enric Gonyalons ha estat alliberat, juntament amb la madrilenya Ainhoa Fernández i la cooperant italiana Rossella Urru. Van ser segrestats fa nou mesos per un grup islàmic salafista mentre treballaven als campaments de refugiats sahrauís de Tindouf i retinguts a Mali.
Des de la Sectorial de Cooperació, Pau i Solidaritat, ens sumem al comunicat de la Federació d’Associacions Catalanes Amigues del Poble Sahrauí (ACAPS):
“Tots tres han sofert la violència del segrest i de la manca de llibertat, per culpa d’un grup armat, mafiós, violent, sectari i fonamentalista. Cap ideologia o creença religiosa justifica un segrest i cal condemnar-ho enèrgicament quan succeeixi i donar suport a les víctimes i al seu entorn personal.
Desitgem que s’aclareixin els fets, que es jutgi els culpables i que es doni suport a les víctimes, si bé mai serà prou reparat i recompensat. Una exigència que fem extensible a totes i tots els presos polítics sahrauís segrestats, empresonats o desapareguts per les forces d’ocupació marroquines.
D’altra banda, volem manifestar el ferm propòsit de continuar cooperant amb el poble sahrauí, en projectes de cooperació i de solidaritat, donant suport als activistes sahrauís de la zona ocupada, denunciant les polítiques contra la legalitat internacional que duguin a terme els governs locals, autonòmics, estatals, Europa o l’ONU. Exigim que l’ONU exerceixi el mandat pel qual va ser creada, que la MINURSO vetlli pel respecte dels drets humans i que es dugui a terme inapel•lablement el referèndum d’autodeterminació pel poble sahrauí.
L’Enric, l’Ainhoa i la Rossella han estat víctimes d’un segrest, ell i elles ens donen la força necessària per ser més que mai solidaris amb el poble sahrauí, decidits i sense por.
Benvingut, benvingudes i una abraçada, company i companyes.
Visca el Sàhara lliure!”.