El Foro de Sao Paulo aprovarà una declaració a favor del dret a decidir del poble de Catalunya i en suport al 9-N

El Foro de Sao Paulo, que s'està celebrant aquests dies a Bolívia, aprovarà una declaració a favor del dret a decidir dels catalans i donarà suport a la consulta del 9 de novembre. Aquesta declaració, acordada entre ERC, ICV-EUiA i les CUP, ha estat proposada al Foro per David Minoves, responsable de la comissió sectorial de Cooperació, Pau i Solidaritat d'Esquerra Republicana, i Àlex Mañas, responsable de les relacions amb Amèrica Llatina d'ICV.

El Foro de Sao Paulo, que enguany arriba a la XX edició, és una organització que agrupa la major part de l'esquerra llatinoamericana. Un dels principals objectius d'aquesta organització, des de la seva constitució el 1990, ha estat la recerca d'un model alternatiu de desenvolupament amb justícia social, i generar una trama de relacions per a l'intercanvi d'experiències i idees.

David Minoves, que ha celebrat que que la declaració sigui aprovada, ha afirmat que 'aquest és un espai immillorable per explicar directament als delegats dels partits de l'esquerra llatinoamericana, ja estiguin al govern o a l'oposició, la situació del procés català'. Aquest és el pronunciament a favor del dret a decidir del poble català i la consulta del 9-N més important realitzat fins ara per un organisme polític internacional, ja que del Foro de Sao Paulo en formen part els partits de govern de països com Argentina, Brasil, Xile, Uruguai, Bolívia, Equador, Cuba i Veneçuela, i ha arribat des de l'esquerra.

El text de la declaració és el següent:

"Los partidos políticos participantes en el XX Encuentro del Foro de São Paulo, reunidos del 25 al 29 de agosto en La Paz, Bolivia, ante el proceso radicalmente democrático que ha iniciado el pueblo de Cataluya con el objetivo de decidir su futuro político a través de las urnas

Resuelven:

Expresar su apoyo al proceso democrático catalán para que la ciudadanía de Catalunya pueda ejecer su derecho a decidir como pueblo. En este sentido, aplauden el consenso mayoritario conseguido entre representantes del Parlamento de Catalunya y la sociedad civil catalana, para la celebración de una consulta sobre el futuro político de Catalunya prevista para el próximo 9 de noviembre de 2014.

Instar al establecimiento de un diálogo entre las instituciones del Estado español y las instituciones catalanas con el fin de encontrar las condiciones que garanticen el ejercicio democrático del derecho a decidir del pueblo catalán."