El Govern ha de convocar un referèndum d'autodeterminació

El president d'Esquerra Republicana, Oriol Junqueras, ha assegurat que 'volem que el Govern de Catalunya escolti la gent que ahir va sortir al carrer per reclamar la independència'. En aquest sentit, ha afegit que 'la millor manera de donar-los veu és convocar un referèndum d'autodeterminació'.

Junqueras ha fet aquestes declaracions en una roda de premsa posterior a la reunió de l'executiva nacional del partit. El president d'Esquerra Republicana s'ha mostrat 'eufòric' per l'èxit de la manifestació de la Diada Nacional de Catalunya, que ha qualificat com a 'pròleg de jornades més decisives per al nostre país'. Junqueras ha agraït la feina feta per part d'associacions com l'Assemblea Nacional Catalana, l'Associació de Municipis per la Independència, Òmnium Cultural, i els dos milions de persones que ahir es van manifestar pels carrers de Barcelona. El president d'ERC ha assegurat que 'tenim un alt sentit de la responsabilitat i volem estar a l'alçada del que se'ns reclama'. 'Per aquest motiu', ha afegit', 'ens posem al servei de tots ells perquè estem convençuts que les nostres propostes són la millor recepta per treure el país de la crisi'. Junqueras ha manifestat que 'parlar d'independència no ens fa cap por, al contrari, ens provoca una forta esperança, i la manifestació d'ahir ha d'acabar de convèncer els que encara no estan convençuts'.

Sobre la imatge projectada a l'exterior, ha afirmat que 'la manifestació d'ahir és un argument extraordinari per adreçar-nos a les institucions europees ja que es va donar una gran imatge'. El president d'ERC ha apel·lat 'al conjunt de les forces polítiques catalanes i a tots els agents socials perquè ens acompanyin en aquesta explicació a Europa'.

Junqueras ha assenyalat que 'estem segurs que els ciutadans es pregunten per què hi ha partits que voten a favor del dret d'autodeterminació i no convoquen un referèndum per permetre exercir-lo i per què hi ha partits que parlen d'independència i no fan les passes per proclarmar-la'. En aquest sentit, ha reiterat que 'farem el possible per donar la veu als ciutadans de Catalunya en un referèndum d'autodeterminació'.