El secretari de Joventut felicita la plataforma Jove Decideix per la promoció de la participació juvenil en les consultes sobre la independència

El secretari de Joventut del Departament d’Acció Social i Ciutadania, Eugeni Villalbí, s’ha reunit aquest vespre amb portaveus de la plataforma Jove Decideix que agrupa diverses associacions juvenils amb l’objectiu d’impulsar la participació activa del jovent en les consultes pel dret a decidir. La plataforma està integrada per les següents entitats: Joventuts d’Esquerra Republicana de Catalunya, Joventut Nacionalista de Catalunya, Joves d’Esquerra Nacionalista – PSM, Espai Jove de la Intersindical – CSC, Estudiants en Acció, Federació Nacional d’Estudiants de Catalunya, l’Armari – Col·lectiu de Joves per l’Alliberament Sexual i Dona – Joves Nacionalistes per la Igualtat.

Durant la reunió, representants de la plataforma han exposat al secretari de Joventut els objectius de la plataforma. Villalbí els ha felicitat per la seva tasca de foment de la participació juvenil en les consultes sobre la independència que se celebraran en més de 200 municipis catalans. A més a més, ha celebrat que els joves de 16 i 17 anys puguin votar-hi, “una pràctica pionera al nostre país que fomenta la participació juvenil i combat la desafecció”.

En aquest sentit, el secretari de Joventut ja va avançar fa un mesos que, molt probablement, el dret a vot als 16 anys s’inclourà com un dels objectius del nou Pla Nacional de Joventut de Catalunya que actualment s’està redactant. “Si les persones joves de 16 anys ja tenen edat per treballar, per deixar els estudis, per avortar o fins i tot per ser jutjats penalment”, ha dit, “també haurien de poder exercir el seu dret a vot”. Villalbí també ha animat la gent jove a participar en la consulta de diumenge “per decidir lliurement el seu futur”.

Per la seva banda, la portaveu de Jove Decideix, Agnès Russiñol, ha fet una crida a totes les persones joves perquè participin massivament en la consulta del 25 d’abril. Russiñol ha destacat que, “per a molts joves, la consulta del 25 d’abril és la primera ocasió de ser escoltats democràticament”. També ha manifestat que “disposar d’un Estat propi afavoriria directament el jovent català, ja que tindríem més recursos per a la nostra emancipació, gestionaríem les nostres beques per a estudiants, o regularíem aspectes cabdals per als i les joves treballadores”.