El Sí obté el mandat democràtic per la independència

Junqueras: 'Amb un somriure i responsabilitat, escrivim ara les pàgines més glorioses'

El sí a la independència ha guanyat el mandat democràtic i una clara majoria dels vots a les eleccions plebiscitàries del 27S. Raül Romeva, Artur Mas i Oriol Junqueras han destacat la victòria del sí i el nou camí polític que Catalunya comença cap a l'estat propi.

'Ho hem aconseguit i amb nota. Ningú pot dir ara que no tenim un mandat democràtic. Tenim legitimitat per fer el que volem fer. Malgrat una campanya hostil i carregada de mentides, la gent ha sortit a votar perquè tenia molt clar que era l'oportunitat històrica. Després d'anys de demanar-ho pacíficament i massivament, hem aconseguit que s'escolti a la gent, fer allò que tantes vegades hem intentat', ha afirmat Raül Romeva.

'Precisament per això, la responsabilitat que ara tenim és complir aquest mandat democràtic que se'ns ha donat. Tenim l'obligació de fer-ho i fer-ho amb tothom. Perquè aquest país el construirem entre totes i tots, fins i tot amb aquella gent que avui no està en la llista del sí. Som un sol poble! No hi ha alternativa. El dic s'ha trencat. Comencem a treballar. Junts, juntes, amb tothom!', ha reblat el cap de llista.

'Avui tenim una doble victòria. Ha guanyat el sí, però a més a més ha guanyat la democràcia!'
ha afirmat Artur Mas. 'Com hauríem fet nosaltres com a demòcrates, ara demanem als altres que acceptin la victòria del sí. Tenim un mandat democràtic, sabem què vol dir i en quines condicions hem guanyat, amb gairebé tot en contra, però això ens dóna una gran força i respon per tirar endavant aquest projecte. Aquesta és una victòria que administrarem amb sentit cohesió i de concòrdia, i respecte a tothom. Respecte a Espanya, a Europa i al món'.

'Tots aquells que ens deien que no hi havia ganes de votar, que en prenguin nota, perquè sí que hi havia ganes de votar! I els qui negaven el caràcter plebiscitari, és clar que era un plebiscit!' ha afegit Mas sobre la participació històrica del 77%.

'Avui el sí ha guanyat! Ha guanyat en escons i en vots! Tenim el mandat democràtic explícit sobre la independència de Catalunya! Tenim una majoria més que suficient per tirar endavant aquest projecte!' ha remarcat Oriol Junqueras. 'Ara ens tocarà posar tots els fonaments per fer possible aquesta Catalunya independent en la que hem cregut i treballat! Aquesta nit amb un somriure i demà al matí amb molta responsabilitat, estem escrivint les pàgines més glorioses de la nostra història', ha reblat.

Junts pel Sí ha fet el seguiment de la nit electoral davant el Born Centre Cultural de Barcelona, amb 8.000 persones. Romeva, Mas i Junqueras han comparegut passades les deu de la nit, al costat de desenes d'altres candidats de la llista, per celebrar la clara victòria a les urnes dels independentistes. Uns 350 periodistes de cent mitjans, 70 dels quals internacionals, han seguit Junts pel Sí.