Els catalans exerciran els seus drets fonamentals, el 9N votarem

El president d’Esquerra Republicana, Oriol Junqueras, ha explicat que malgrat la probable suspensió del decret de convocatòria de la consulta per part del Tribunal Constitucional (TC) ‘Els catalans exercirem els nostres drets fonamentals, el 9N votarem’. ‘Els catalans tenen el dret però també el deure de votar. La màxima expressió de desobediència civil és votar quan no et deixen votar. Els ciutadans tenen el deure de desobeir quan s'atempta contra un dret fonamental com el de vot. Una llei que prohibeix la democràcia?', ha preguntat, 'doncs llavors aquesta llei és incompatible amb l’ordenament democràtic, una llei no pot contradir els principis fonamentals i la ciutadania té tot el dret desobeir, el dret fonamental està per sobre de les prohibicions’.

Junqueras assegura que ‘el full de ruta cap al 9N està marcadíssim, i tant les forces polítiques que van acordar data i pregunta com la societat civil mantenen el seu compromís ferm’. El president d’Esquerra Republicana ha explicat que ‘per tal que un motor o una bicicleta funcionin cal una cadena de transmissió i una cadena és tan forta com la més feble de les seves baules. Esquerra no té l’objectiu de ser la baula més forta, som una baula més, una baula que treballa per ajudar a fer la cadena més forta’.

Oriol Junqueras s’ha reunit amb els president de NECat, Ernest Maragall, i el d’Avancem, Joan Ignasi Elena, per refermar el compromís en el camí cap al 9N i el procés de construcció d’un nou país des de l’esquerra. Durant la trobada celebrada a l’Ateneu Barcelonès s’ha fet una crida a la mobilització de l’11S per omplir els carrers de Barcelona en una mostra més de la voluntat de poble català de voler votar el 9N, omplir els carres per omplir les urnes.