Esquerra Republicana crida a decantar la balança del 23J en defensa de Catalunya davant la polarització de vot en clau estatal

Els republicans reconeixen que no són uns bons resultats per a la formació respecte del 2019 tot i que continuen sent uns “resultats històrics” per al partit

El candidat d’Esquerra Republicana al Congrés, Gabriel Rufián, ha valorat el resultat de les eleccions espanyoles celebrades aquest 23 de juliol i el reforç del bipartidisme que han representat a Catalunya: “Aquestes han estat les eleccions espanyoles més espanyoles de la història”, ha constatat. El candidat ha admès que aquests no són els resultats que els republicans voldrien i ha afirmat que “venim d'un cicle electoral profundament exitós i ara potser no ens toca celebrar tantes victòries”, però també ha assenyalat que, malgrat tot, continuen sent uns resultats “històrics” per Esquerra i que “l’independentisme pot decantar la balança en defensa de Catalunya”.

Tal com ha fet al llarg de la campanya, Rufián ha posat de relleu que el “suposat” progressisme espanyol té damunt la taula un “dilema”: Catalunya Vox. “Si Sánchez i Díaz volen governar el seu país, hauran de respectar el nostre”.

Al seu torn, el president d’Esquerra Republicana, Oriol Junqueras, ha reiterat de nou el compromís dels republicans amb la defensa del país i de la seva gent, i ha valorat els resultats electorals, assegurant que el context “d’onada conservadora” ha provocat un canvi en la decisió del votant català. “Avui una part de l’electorat que en altres moments ens ha fet confiança ha cregut que per aturar les dretes espanyoles era millor votar les esquerres espanyoles”, ha dit el president d’Esquerra Republicana. Tot i això, Junqueras ha assegurat que cal emmarcar aquesta situació en la polarització entre l’estat espanyol i Catalunya, no només entre la dreta i l’esquerra.

Per aquest motiu, i davant la postura decisiva que els resultats atorguen als partits independentistes a Madrid, el president d’Esquerra Republicana ha posat el partit al servei del país i ha fet una crida al conjunt de l’independentisme a decantar la balança en favor del progressisme i del país. “Si la nostra força democràtica és decisiva, la posarem al servei de les majories progressistes sempre que serveixin per defensar la democràcia i per defensar Catalunya”, ha assegurat Oriol Junqueras.