ERC no variarà el compromís amb la ciutadania de fer la consulta el 9 N

El portaveu adjunt del Grup Parlamentari d’ERC, Pere Aragonès, ha valorat la resolució del Tribunal Constitucional de declarar inconstitucional per unanimitat dels 12 magistrats la declaració de sobirania del Parlament de Catalunya. Aragonès assegura que ‘declarant inconstitucional una declaració de voluntat política, sense efectes jurídics, el que ha fet el TC és entrar directament a fer política, han entrat al joc de les ideologies, dels Parlaments, i dels partits polítics’.

Aragonès assegura que ‘davant d’un posicionament ideològic i polític com el que ha emès el TC cal respondre des de la política, i en democràcia les respostes polítiques es donen a les urnes. Seguirem com teníem previst , no variarem ni un mil·límetre el full de ruta marcat pel Parlament. La nostra resposta és seguir endavant amb el mandat de la ciutadania als seus representants democràtics expressat a les urnes majoritàriament i que dóna dos terços del Parlament en favor de la consulta. El 9 de novembre decidirem com es fa en democràcia: amb les urnes i les paperetes. Qui decidirà el futur polític és la gent i no 12 jutges tancats en un despatx a Madrid’