ERC vol que Barcelona s'adhereixi a l'Associació de Municipis per la Independència

Jordi Portabella, president del grup municipal d'ERC a la capital, portarà al Plenari de l’Ajuntament de Barcelona que la capital del país s’adhereixi a l’Associació de Municipis per la Independència (AMI). El republicà considera que en un moment de transcendència nacional com l’actual, “la capital del país ha d’estar al costat de la majoria de municipis, i si la majoria vol assolir els màxims drets nacionals de Catalunya, Barcelona ha de saber respondre”.

Per aquest motiu, després que la presidenta de l’Assemblea Nacional de Catalunya (ANC) hagi expressat públicament l’objectiu que Barcelona s’adhereixi a l’AMI, ha anunciat que pensa presentar la proposició en el pròxim ple del dia 1 de febrer o bé en l’immediatament posterior del dia 1 de març depenent de les majories que es puguin formar en un cas o l’altre.

Portabella que aquesta setmana s’ha entrevistat amb Carme Forcadell (ANC) i amb Josep Maria Vila d’Abadal (AMI) s’ha compromès a presentar l'adhesió de Barcelona a l’AMI. “Ho hem presentat en dues ocasions i després de retirar-ho a fi i efecte de guanyar-ho ara creiem que és el moment que es produeixi la votació i que els altres grups municipals diguin de manera clara el què pensen”. Barcelona –per Portabella- “és determinant per obtenir la majoria dels ciutadans. Volem saber si alguna de les formacions que s’hi oposaven o hi veien reticències es belluguen després de parlar-ho”. “El nostre Grup Municipal ha presentat i retirat la proposta en dues ocasions per què no crèiem convenient perdre la votació: Barcelona és la capital del país. Ara creiem que es donen les circumstàncies per poder guanyar la votació”.