És imprescindible la unitat d'acció i de declaració dels partits per transmetre coratge, optimisme i compromís per votar el 9N

La portaveu nacional d'Esquerra Republicana, Anna Simó, ha insistit que 'és imprescindible la unitat d'acció i de declaracions d'aquí al 9N i també per l'11 S per reforçar l'acord entre les 6 partits que donen suport la consulta i per mobilitzar la majoria de la ciutadania que està decidida a votar i a sortir al carrer l'11S com a preludi del 9N'.

Simó ha volgut transmetre un 'missatge d'optimisme, coratge i compromís per votar el 9N. ERC és una baula més de la cadena, una baula forta d'una cadena que té moltes baules; partits, més de 3000 entitats adherides al Pacte Nacional pel Dret a Decidir, el Consell Assessor i el Govern on totes les peces han de ser maons forts d'una gran paret mestra'.

Simó ha respost les afirmacions del president del Govern espanyol Mariano Rajoy que ha dit que té 'totes les mesures preparades' per impedir la consulta dient que 'el Govern de la Generalitat te totes les mesures preparades perquè es pugui votar el 9N i la ciutadania està plenament preparada i decidida a votar el 9N. La democràcia no és amenaçar amb la constitució, la democràtica és votar' ha reblat.

En defensa de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals

Anna Simó s'ha referit a l'anunci del Ministeri de Hacienda de reclamar a la Corporació 80 m€ en concepte d'IVA sobrevinguts. Simó assegura que 'volen tancar TV3 com sigui. Ara és l'IVA, i no es tracta d'un canvi normatiu sinó d'un canvi d'interpretació de la norma, és un canvi polític'. 'L'afectació sobre Tv3 no té res a veure amb la que pugui tenir sobre d'altres televisions autonòmiques perquè TV3 té la clara vocació, malgrat la reducció pressupostària , amb el foment de la producció audiovisual catalana' ha afegit Simó .