Esquerra aconsegueix que tots els grups del Congrés recolzin impulsar la Llei de transparència

Esquerra Republicana ha aconseguit aquest dimarts que totes les formacions amb representació al Congrés dels Diputats donessin suport a una moció del grup que reclamava major transparència i acabar amb les donacions opaques als partits polítics.

El portaveu d’Esquerra al Congrés, Joan Ridao, ha defensat durant la seva intervenció que ‘no em sento un titella del sistema, ni em sento dòcil davant dels poderosos, ni prepotent davant dels ciutadans, com en algun moment ha insinuat algun portaveu del moviment’, i ha criticat les ‘desqualificacions globals dirigides cap a tots els partits polítics’, però ha aprofitat per recordar que ‘tots els partits hem admès que convé escoltar el que se'ns està dient, evidentment vull posar en valor algunes qüestions que són de gran coincidència amb els plantejaments del nostre grup parlamentari’.

Ridao ha posat èmfasi en el fet que ‘la moció proposa dur a terme algunes de les propostes raonables i possibles, una proposició que no és ni oportunista ni el somni de la raó populista, simplement són diferents propostes que figuren en la moció i en la transacció a què hem arribat tots els grups de la cambra, sense excepció’, i que busca ‘canviar algunes coses i que escolti aquest autèntic toc d'alerta ètic que suposa el moviment 15-M’.