Esquerra aposta per l'especialització, l'excel·lència i la internacionalització de les universitats catalanes

La diputada i número dos a la llista d'Esquerra per Lleida, M. Àngels Cabasés, ha participat en una jornada de debat polític sobre quin model d'universitat volem per a Catalunya, organitzat per la Fundació Conocimiento y Desarrollo (CYD), amb la finalitat que les diverses formacions amb representació parlamentària a Catalunya poguessin transmetre a la societat les seves propostes en matèria universitària i de recerca, en l'actual marc de precampanya electoral.

Cabasés va manifestar l'objectiu de tenir unes universitats fortes i la 'necessitat d'assolir l'especialització, la excel·lència i la internacionalització de les universitats catalanes'. La representant d'Esquerra va destacar que en els darrers anys 'les universitats han fet molts esforços i ara s'ha de consolidar aquesta feina'. En aquest sentit va demanar 'el traspàs de les beques al govern de la Generalitat' i va apostar pel finançament conjunt de docència i recerca.

La diputada independentista també va considerar necessari un increment de la cooperació amb universitats internacionals capdavanteres, així com amb els centres de recerca, el teixit empresarial i l'administració pública. 'Per aconseguir tenir unes universitats més competitives cal un projecte global de reformes en el finançament, en un nou escenari de recursos humans i en la governabilitat de la universitat', va dir.

En relació a aquest darrer aspecte, Cabasés considera que la governabilitat s'ha de reformular en els termes que dissenyin un nou sistema que doni 'més poder a l'autoritat executiva, però que també proporcioni més responsabilitat, per tal de reduir la influència dels òrgans col·legiats de les institucions i d'incrementar l'agilitat en la presa de decisions'.

D'altra banda, la diputada d'Esquerra va concretar que cal una aposta des de les administracions per fomentar el creixement de la participació d'agents externs que siguin coneixedors i estiguin preparats i compromesos amb el món universitari.