Esquerra dóna suport a Bildu al Congrés i critica ‘el frau electoral antidemocràtic’ que suposa deixar fora la formació

El portaveu d’Esquerra al Congrés dels Diputats, Joan Ridao, ha participat en la roda de premsa conjuntament amb PSM, ICV, BNG, Aralar i NaBai per donar suport a Bildu perquè es pugui presentar a les eleccions del 22M. Ridao ha criticat la ‘decisió del Suprem instigada pel Govern per la pressió del PP perquè constitueix un frau electoral antidemocràtic que exclou de les urnes dos partits de tradició democràtica i criminalitza part de la societat’. El portaveu d’Esquerra ha explicat que, a més a més ‘d’enviar un missatge descoratjador a l’esquerra abertzale faci el que faci, encara que rebutgi la violència, la justícia, amb el suport dels dos partits majoritaris a l’estat, els deixarà fora de la llei i de les institucions per raons ideològiques i per motivacions electorals’.

Ridao ha afegit que ‘cada vegada que l’esquerra abertzale fa un pas en positiu desterrant la violència política i utilitzant mètodes democràtics, ha rebut per resposta una agressió del TS o del PP-PSOE amb l’argument grotesc que tot és ETA’.

El portaveu independentista ha acabat la seva intervenció assegurant que ‘darrera d'aquest atropellament antidemocràtic existeix un càlcul electoral per raons ideològiques. El PP obté més rèdit si no hi ha normalització política, i el PSOE té por de què dirà el PP, mentre que la història ha demostrat que processos com aquest exigeixen generositat i alçada de mires’.

La roda de premsa s’ha hagut de celebrar a les portes del Congrés dels DIputats perquè la mesa no ha cedit a Esquerra una sala on celebrar la compareixença pública.

Etiquetes