Esquerra Republicana reclama a la JEC la retirada de la lona de Desokupa a Madrid per atiar l'odi

Rufián: "Ser assenyalat pel feixisme és un orgull; representem tot allò que odien els nazis"

Esquerra Republicana reclama a la JEC que es retiri la "lona de l'odi, la lona de la vergonya, la lona dels nazis" que Desokupa ha instal·lat en un edifici de Madrid. Els republicans alerten que conté elements d'odi, contra diversos col·lectius, i de racisme, així com l'assenyalament a polítics com ara el candidat d'Esquerra al Congrés, Gabriel Rufián.

De fet, el mateix Rufián, en una atenció als mitjans des de Madrid aquest dimarts, ha explicat que Esquerra ja ho ha denunciat a la JEC. "Ser assenyalat pel feixisme és un orgull malgrat les complicacions personals que comporta, perquè, forma part de la meva feina representar tot allò que odien els nazis", ha assegurat Rufián.

El cap de llista dels republicans a les eleccions del 23J també ha alertat, però que "és una anomalia que el PP de Feijóo calli, es posi de perfil o vagi de bracet d'aquesta gent". I ha llençat un avís obert a la ciutadania: "Que tothom entengui que això és el que pot arribar: passar de tenir una llei d'habitatge a veure com un salvatge de Desokupa és ministre d'Habitatge; hem de plantar cara".

A l'escrit a la JEC, els republicans conclouen, doncs, que Desokupa, una organització privada amb pràctiques violentes i antidemocràtiques, pretén incidir de forma il·legal a la campanya electoral, promovent el vot cap a l'extrema dreta i la dreta extrema per la porta del darrere. Per tot plegat, els republicans, en lluita contra el feixisme i en defensa de Catalunya, i contra les pràctiques que promouen uns discursos d'odi, consideren que en una democràcia plena fets com penjar aquesta lona s'investigarien d'ofici.