Esquerra recolza la moció per exigir el traspàs del Fons de Competitivitat a Catalunya

Els tres diputats d’Esquerra Republicana al Congrés han recolzat la moció presentada per CiU al Congrés per exigir el fons de competitivitat i han lamentat que una vegada més, ‘el PSC no defensi els interessos de Catalunya’. El portaveu d'Esquerra, Joan Ridao, ha recordat al PSC que amb el seu vot contra els fons de competitivitat seran corresponsables de les retallades en serveis socials. Ridao, que ha acusat de ‘deslleial’ el govern espanyol i ha lamentat que ‘un cop més el PSC no defensi els interessos de Catalunya’ a Madrid, ni que sigui, ‘apretant el botó per neutralitzar la iniciativa electoralista’ de CiU. ‘Tothom sap que aquest problema té un nom: govern espanyol, que segueix asfixiant Catalunya i afavoreix que el govern de CiU segueixi retallant, i això, senyors del PSC és la seva responsabilitat i la seva culpa’.

Per Ridao, el motiu principal de la negativa del govern espanyol és que ‘aquest mig punt de PIB que s'estalvia la sra. Salgado, és el que potser pot permetre a l'Estat assolir el seu objectiu d'estabilitat’, impedint d'aquesta manera que les comunitats autònomes ho puguin fer. Que el ministeri d'Economia hagi proposat apujar impostos o apujar la retallada al 20%, és per Ridao ‘injust i gairebé ofensiu’. ‘Pot ser discutible si és legal o no’ el pagament del fons per aquest any, ‘el que no té discussió’, ha dit Ridao, ‘és que el govern espanyol no és lleial’. ‘Uns anys paga, d'altres no, canvia les regles de joc a mig partit’, ha lamentat.

Etiquetes