Esquerra Republicana celebra el clam de la comunitat educativa i la ciutadania en defensa de l'Escola Catalana

La portaveu nacional d'Esquerra Republicana, Anna Simó, ha felicitat els organitzadors, la comunitat educativa i la ciutadania que dissabte van convertir la convocatòria de Som Escola en defensa de l'Escola Catalana de qualitat en 'una manifestació cívica i de profund calat polític i ciutadà. És una manifestació on no només es defensaven els interessos del Principat, també hi eren la lluita del País Valencià i la de Les Illes contra la imposició d'un sistema d'educació als nostres fills carca, passat i i caduc'.

Simó ha tingut unes paraules especials per Jaume Sastre que continua en vaga de fam amb un alt risc per la seva salut, 'Jaume has estat un exemple de lluita i perseverança però ara ha arribat el moment de vetllar per la teva salut. La lluita contínua, és la lluita de tots, la lluita perquè el català ocupi el lloc que ha de tenir, el de llengua d'ensenyament als Països Catalans'.

Simó ha destacat que 'per assolir les plenes competències que mai no hem arribat a tenir, necessitem tenir un estat'.

Recentralització i escanyament de l'Estat a Catalunya

Simó ha explicat que necessitem tenir un Estat per acabar amb el sagnant dèficit fiscal, com ha deixat palès el conseller d'economia de la Generalitat que ha anunciat que si no es canvia el sistema de finançament actual el 2015 els serveis públics catalans estan en risc. 'Mentre el Govern espanyol anuncia que baixa impostos, les SICAV de les grans fortunes recuperen nivells de beneficis anteriors a la crisi, per contra, es segueix amb l'escanyament de les Comunitats Autònomes que han d'exercir les polítiques del benestar amb escassos recursos' ha reblat Simó.

La portaveu nacional d'Esquerra Republicana ha aquest escanyament financer cal sumar la recentralització constant de competències a la qual cal sumar la intenció del govern espanyol de recuperar competències en inspecció de treball i l'operació de privatització d'AENA. En aquesta qüestió Anna Simó ha explicat que 'la privatització d'AENA és un nou revés a la societat civil catalana que en diversos actes ha manifestat la necessitat de tenir la gestió de l'Aeroport de Barcelona-El Prat. Aquesta privatització és un nou episodi de supeditació als interessos de Barajas i queda molt lluny de la gestió individualitzada que sempre ha defensat Esquerra Republicana'.